27 Ιαν 2012

«Σπάζει στα δύο» η Εγνατία Οδός

 «Σπάζει στα δύο» η Εγνατία Οδός ΑΕ, με τη δημιουργία δύο εταιρειών, στο πλαίσιο του σχεδίου αποκρατικοποιήσεων των ανωνύμων εταιρειών του δημοσίου. Στη μία εταιρεία θα μεταβιβαστεί η εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου, με σκοπό την προσέλκυση ιδιώτη επενδυτή και, στην άλλη, θα παραμείνει το καθαυτό τεχνικό αντικείμενο της Εγνατίας Οδού.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, στις επόμενες ώρες αναμένεται να υποβληθεί στο γραφείο του αρμόδιου υφυπουργού Γιάννη Μαγκριώτη, η πρόταση διαχωρισμού της Εγνατίας σε δύο  χωριστά εταιρικά σχήματα, ενός θέματος που χειρίζεται από πλευράς ΥΠΟΜΕΔΙ ο γενικός γραμματέας ΣΔΙΤ Σέργιος Λαμπρόπουλος και από πλευράς TΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) ο πρόεδρος Κώστας Μητρόπουλος.

Υπενθυμίζεται ότι με σύμβαση που  υπογράφηκε στις 30/11/2011 μεταξύ του υπουργείου Οικονομικών και του ΤΑΙΠΕΔ, παραχωρήθηκε στο Ταμείο το 100% των μετοχών της Εγνατίας Οδού, με αποτέλεσμα, στην ουσία, να μεταβιβάζεται στο ΤΑΙΠΕΔ και η εποπτεία της εταιρείας.

Στο μεταξύ οι εργαζόμενοι της Εγνατίας με αφορμή την προγραμματισμένη για αύριο επίσκεψη εκπροσώπων του ΤΑΙΠΕΔ, μετά και την παραίτηση του προέδρου της εταιρείας Τάσου Μουρατίδη, δηλώνουν με ανακοίνωσή τους αντίθετοι στο «ξεπούλημα του αυτοκινητοδρόμου».

Όπως εκτιμάται, δεν θα είναι και τόσο εύκολη υπόθεση η προσέλκυση ιδιωτών επενδυτών καθώς την Εγνατία Οδό βαραίνει το υπόλοιπο των δανείων που είχαν συναφθεί για την ολοκλήρωση του οδικού άξονα, περίπου 500 εκατ.ευρώ σήμερα, ενώ είναι υψηλό και το κόστος συντήρησης των 670 χλμ της Εγνατίας Οδού, που υπολογίζεται στα 70 με 80 εκατ. ευρώ το χρόνο.

Εάν τα δάνεια «περάσουν» στη νέα εταιρεία, συνυπολογιζομένου του μεγάλου κόστους συντήρησης, είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα εκδηλωθεί ενδιαφέρον από πλευράς ιδιωτών, εκτός και αν επιβληθούν δυσθεώρητα διόδια, κάτι που είναι βέβαιο ότι δεν θα γίνει αποδεκτό με όσα έχουν μεσολαβήσει τα προηγούμενα χρόνια, για το κόστος χρήσης των οδικών αξόνων.

Εντωμεταξύ, γεγονός είναι η αποχώρηση του καθηγητή Τάσου Μουρατίδη από την Εγνατία Οδό ΑΕ, καθώς, όπως πληροφορήθηκε η Voria.gr, η ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, έκανε δεκτή την παραίτηση που υπέβαλε ο μέχρι πρότινος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

Μάλιστα, σήμερα το μεσημέρι, αποχαιρέτισε τους εργαζόμενους στην εταιρεία, χωρίς όμως να εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους αφήνει το «καράβι» σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, ενώ η λακωνική ανακοίνωση της Εγνατίας Οδού., δεν διαφωτίζει στο ελάχιστο το τι προηγήθηκε της παραίτησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η απόφαση του κ. Μουρατίδη να παραιτηθεί, συνδέεται με την ένταξη της εταιρείας στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, αλλά και με τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η εταιρεία, αν και στην επιστολή παραίτησης που εστάλη στις αρχές του μήνα προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, ο Τάσος Μουρατίδης επικαλείται προσωπικούς λόγους.

Voria.gr της Άννης Καρολίδου

Πηγή: www.sferikos.gr