22 Φεβ 2016

Σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία Οδό – Δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρ. Σπίρτζη στην εφημερίδα Εργασία Συν

«Δεν θα επιλέξει το Υπουργείο τι θα γίνει στην Δράμα χωρίς την απαραίτητη διαβούλευση με όλους τους θεσμικούς παράγοντες του Νομού»

• «Θα κληθούν όλοι έτσι κι αλλιώς για να κάνουν τις προτάσεις τους και να έχουμε μια ιεράρχηση στα έργα»


• «Και οι Δήμοι και η Περιφέρεια πρέπει να συνδράμουν να πάμε σε μια άλλη λογική και να έχουμε ιεραρχημένο πρόγραμμα υποδομών»
• «Ο Νομός Δράμας είναι ένας Νομός που ούτε σχέδιο μάς έχει δοθεί πουθενά ούτε κατεύθυνση ούτε κάποιο όραμα για την ανάπτυξή του και το πώς θα βγει από την απομόνωση»

Δηλώσεις στην εφημερίδα «Εργασία… συν» έκανε ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης, σχετικά με τη σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία, ένα θέμα το οποίο βρίσκεται στο επίκεντρο του τοπικού ενδιαφέροντος το τελευταίο χρονικό διάστημα.

Από τις δηλώσεις του κ. Σπίρτζη προκύπτει το συμπέρασμα ότι ο διάλογος με τους θεσμικούς φορείς της Δράμας δεν έχει ολοκληρωθεί, ενώ τονίζεται ότι πρόθεση του Υπουργείου δεν είναι να αποφασίσει για την Δράμα, χωρίς να λάβει υπόψη τις θέσεις των τοπικών παραγόντων, Βουλευτών, Δημάρχων, οικονομικών και κοινωνικών φορέων.

Επίσης, από το περιεχόμενο όσων δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προκύπτουν και σαφείς αιχμές για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για τον τρόπο που διαχειρίζεται τα χρήματα που της αναλογούν.

Αναλυτικά, ο κ. Σπίρτζης δήλωσε για την υπόθεση: «Φτιάχνουμε έναν προγραμματισμό μικρομεσαίων έργων, μετά την προσπάθεια που κάναμε να εξοικονομήσουμε πόρους από νέο ΕΣΠΑ, προκειμένου να υλοποιηθούν τα αναγκαία έργα υποδομών στην περιφέρεια. Όχι έργα βιτρίνας. Σε αυτή την προσπάθεια πρέπει να εισφέρουν όλοι γιατί πάρα πολλά χρήματα από αυτά που κάθονται χρόνια έχουν συνηθίσει πολλοί φορείς να ξοδεύουν χωρίς να δίνεται οριστική λύση. Πρέπει να ξαναδούν το πως το αντιμετωπίζουν.

Δεν μπορεί στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης να μην γίνονται π.χ. μια προσπάθεια μόνιμων αντιπλημμυρικών έργων και να ξοδεύονται κάθε χρόνο δεκάδες εκατομμύρια ευρώ με αποτέλεσμα η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη να έχει πολύ μεγάλο έλλειμμα υποδομών σε άλλους τομείς. Δεν μπορεί να δίνουμε 25 εκ. ευρώ τον χρόνο στον Έβρο, κάθε χρόνο, για τα ίδια θέματα και να μην αντιμετωπίζεται μια και καλή το θέμα.Ή σε άλλες περιοχές.

Πιστεύω, λοιπόν, ότι και οι Δήμοι και η Περιφέρεια πρέπει να συνδράμουν να πάμε σε μια άλλη λογική και να έχουμε ιεραρχημένο πρόγραμμα υποδομών και γενικότερα και για την χώρα, και για την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και για όλες τις Περιφέρειες. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε τώρα και σε αυτό το πλαίσιο εντάχθηκε και η συζήτηση που κάναμε με Βουλευτές του Νομού Δράμας. Αυτό θα συνεχιστεί.

Θα κληθούν όλοι έτσι κι αλλιώς για να κάνουν τις προτάσεις τους και να έχουμε μια ιεράρχηση στα έργα και όχι μια λογική πόσοι και ποιοι Βουλευτές κάποιου Νομού έχουν μεγαλύτερη πρόσβαση στην Κυβέρνηση κι αυτός να είναι ο τρόπος που επιλέγονται τα έργα».

Απαντώντας σε ερώτηση της εφημερίδας «Εργασία… συν» για το αν υπάρχει τελικά δίλημμα επιλογής ανάμεσα στους άξονες Δράμα – Καβάλα και Δράμα – Αμφίπολη και γιατί αφού υπάρχουν διαθέσιμα 400 εκ. ευρώ δεν γίνονται και οι δύο δρόμοι, όπως δήλωσε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Γιώργος Παυλίδης («Εργασία… συν», αρ. φύλλου 443, 4 Φεβρουαρίου 2016), ο κ. Σπίρτζης ανέφερε:

«Κατ’ αρχάς να πούμε ότι όσοι κάνουν προτάσεις για δύο δρόμους, για έναν δρόμο και για ποιο δρόμο όφειλαν να μην έχουν την Δράμα στην κατάντια που έχει φτάσει σήμερα. Γιατί είναι πάρα πολλά χρόνια στα δρώμενα και όφειλαν να είχαν καταθέσει ένα συγκεκριμένο σχέδιο, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και της Δράμας. Εμείς αυτό που έχουμε δει είναι ότι ο Νομός Δράμας είναι ένας νομός που ούτε σχέδιο μας έχει δοθεί πουθενά ούτε κατεύθυνση ούτε κάποιο όραμα για την ανάπτυξή του και το πώς θα βγει από την απομόνωση. Θεωρούμε λοιπόν ότι πρέπει να κρατήσουν τις συμβουλές για 2 ή για 52 δρόμους για τον εαυτό τους. Να δουν τον προϋπολογισμό που έχουν και να τον ισοκατανείμουν, αλλά σε αναπτυξιακή και παραγωγική κατεύθυνση και όχι σε αυτήν που έχουμε συνηθίσει τόσα χρόνια.

Από εκεί και πέρα εμείς δεν θέλουμε να πάμε σε έναν σχεδιασμό που θέλει να επιλέξει το Υπουργείο, η Αθήνα, για το τι θα γίνει στην Δράμα, χωρίς την απαραίτητη διαβούλευση με όλους τους θεσμικούς παράγοντες του Νομού. Δηλαδή χωρίς να συζητήσουμε με τους Βουλευτές, τους Δημάρχους, τους παραγωγικούς φορείς, τους κοινωνικούς φορείς για το ποια έργα υποδομών είναι στη δική τους ιεράρχηση, ποια έργα χρειάζεται περισσότερο η τοπική κοινωνία και από εκεί και πέρα να κάνουμε και εμείς τις επιλογές, όχι από μόνοι μας όμως».


Από την εφημερίδα ergasia-press.gr