25 Σεπ 2011

Συνέντευξη του Terry Gilliam στην Κατερίνα Πολύζου στο Φεστιβάλ Ταινιών Δράμας

Ο διεθνούς φήμης σκηνοθέτης των Monty Pythons και άλλων χολιγουντιανών επιτυχιών, Terry Gilliam, βρέθηκε στη Δράμα με αφορμή την βράβευσή της ταινίας του «Τhe wholly family» στο διαγωνιστικό τμήμα του 17ου Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, με το βραβείο Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου.


Σκηνοθέτης, σεναριογράφος και ηθοποιός ο εβδομηντάχρονος σήμερα TerryGilliam,

Μετά τον “Φανταστικό κόσμο του δρ. Παρνάσους” προχωρήσατε σε δυο μικρού μήκους ταινίες. Πώς προέκυψε αυτή η επιλογή;

Επειδή δεν μπορούσα να βρω τα χρήματα για να κάνω μια μεγάλου μήκους μεταπήδησα σε έναν καινούργιο κόσμο, αυτόν των μικρού μήκους ταινιών, καθώς είναι και πιο εύκολο να πάρεις χρήματα.

Για την ταινία σας «Τhe wholly family» επιλέξατε ως τοποθεσία τη Νάπολη. Είναι η πρώτη «ευρωπαϊκή» ταινία σας εκτός Μ. Βρετανίας. Άλλη μια καινοτομία…

Η αλήθεια είναι πως η Νάπολη διάλεξε εμένα! Ο Γκαμπριέλι ανακάλυψε το σπίτι μου στην Ιταλία, ήρθε κουβαλώντας μεγάλες ποσότητες μακαρονάδας και είπε: «Πρέπει να έρθεις στη Νάπολη και να κάνεις μια ταινία εκεί, θα σου δώσουμε κάποια χρήματα». Ήθελα λοιπόν να περάσω κάποιο χρόνο στη Νάπολη, καθώς τη λατρεύω, οπότε μου πρότειναν να κάνω μια μικρή ταινία -και έτσι και έγινε!


Η παρουσία σας έχει συνδεθεί με υποψηφιότητες για Όσκαρ, Χρυσό Φοίνικα και Χρυσή Άρκτο. Από το Λος Άντζελες, τις Κάννες και το Βερολίνο, τώρα έρχεστε να βραβευθείτε σε μια μικρή ελληνική πόλη, τη Δράμα. Τι μπορεί να σημαίνει για σας αυτή η διάκριση;

Αν αυτό το βραβείο είναι για την ταινία μου, είναι η πρώτη φορά που μου δίνεται κάποιο βραβείο για κάποια ταινία μου. Δεν παίρνω βραβεία για τις ταινίες μου, όλοι οι άλλοι στις ταινίες μου παίρνουν βραβεία εκτός από εμένα. Άρα αυτό είναι το πρώτο και γι’ αυτό είμαι εδώ.

Η χώρα μας ειδικότερα, αλλά και η Ευρώπη γενικότερα, βιώνουν μιαν απίστευτη οικονομική κρίση. Πως την αντιλαμβάνεστε και πόσο πιστεύετε ότι μπορεί, μεταξύ άλλων, να επηρεάσει την κινηματογραφική παραγωγή;

Στην πραγματικότητα δεν πιστεύω ότι μπορεί να την επηρεάσει τόσο. Μπορεί, βέβαια, να έχει κάποιο αντίκτυπο στα Φεστιβάλ Κινηματογράφου, αυτό θα αποτελέσει πρόβλημα. Κατά τη γνώμη μου είναι ντροπή που η Ελλάδα παίρνει όλη αυτή την αρνητική δημοσιότητα. Δείτε την Αγγλία, το δικό μας οικονομικό σύστημα είναι μια καταστροφή, αλλά η Ελλάδα παίρνει όλη τη δημοσιότητα.


Μετά από 40 χρόνια πορείας στον κινηματογράφο, έχετε βρει τελικά το Ιερό Δισκοπότηρο;

Όχι! Και αυτός είναι μάλιστα, κατά την γνώμη μου είναι ο λόγος για τον οποίο συνεχίζει κάποιος να κάνει ταινίες, το ότι ελπίζω πως κάποια στιγμή θα το βρει. Ας ελπίσουμε λοιπόν ότι εγώ δεν θα το βρω ποτέ το Ιερό Δισκοπότηρο…

Ήταν εύκολο να κάνετε μια μικρού μήκους ταινία;

Αυτή η συγκεκριμένη ήταν μια φανταστική εμπειρία, γιατί απλά μου είπαν: «Πάρε τα χρήματα… Οι μοναδικοί μας όροι είναι να την κάνεις στη Νάπολη και να μην πεθαίνει κανένας στην ταινία…» και αυτό ήταν. Είχα απόλυτη ελευθερία να κάνω ότι ήθελα!

Είναι αυτό το μήνυμά σας για τους νέους κινηματογραφιστές;

Συνεχίστε να κάνετε μικρού μήκους ταινίες. Είναι πιο εύκολο να κάνεις ταινίες μικρού μήκους. Άλλωστε, αν κάνετε αρκετές και τις κολλήσετε όλες μαζί, θα έχετε μια μεγάλου μήκους ταινία!


Drama-tika.blogspot.com, Φεστιβαλ Ταινιών Δράμας 2011