19 Ιαν 2016

Θωμάς Μαργαρίτης: «ΑΝΔΡΕΣ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ…..» ΕΞΩ για πάντα από τους οδικούς άξονες και την Εγνατία;

Το 2015 ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Μεταφορών και Δικτύων το νέο χωροταξικό της Περιφέρειας ΑΜΘ, το οποίο τέθηκε σε διαβούλευση, σχετικά με τη μελλοντική κατασκευή των οδικών δικτύων, όπου καμία πρόβλεψη για τη Δράμα δεν υπήρχε. Προβλεπόταν όδευση του διευρωπαϊκού άξονα Ε61 από Σέρρες κατευθείαν σε Καβάλα, καμία πρόβλεψη για το δρόμο Καβάλα – Δράμα και απλή βελτίωση, δηλαδή μόνο ασφαλτόστρωση του υφιστάμενου δρόμου, Δράμας – Αμφίπολης.


Ξεκίνησε τότε, όπως ενθυμείσθε, συζήτηση - διαβούλευση από τους τοπικούς θεσμικούς φορείς όπου για πρώτη φορά το όλο θέμα τέθηκε σε σωστή βάση και λήφθηκαν ορθές αποφάσεις – γνωμοδοτήσεις που απεστάλησαν στο Υπουργείο, διορθώνοντας την πρότασή του για το χωροταξικό της Περιφέρειάς μας.

Πέραν των αποφάσεων των συλλογικών μας οργάνων, κορυφαία ήταν και η απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου που υιοθέτησε τις αποφάσεις των συλλογικών οργάνων και γνωμοδότησε υπέρ της διόρθωσης – βελτίωσης του προτεινόμενου χωροταξικού σχεδιασμού.

Μετά από πολλά χρόνια αντιπαραθέσεων των τότε πολιτικών εκφραστών μας, που λειτουργούσαν ως πολιτικές αυθεντίες, ακόμα και για το αν υπήρχε και προβλεπόταν ο διευρωπαϊκός άξονας Ε61, «τα λόγια τα μεγάλα» περί έτοιμων μελετών και ειλημμένων κυβερνητικών αποφάσεων για άμεση κατασκευή «τετράιχνου δρόμου» Δράμα – Αμφίπολη και τόσα άλλα απίστευτα και ανυπόστατα, ΕΓΙΝΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΝΤΙΛΗΠΤΟ, τι ακριβώς είναι ο Ε61, πώς συνδέεται με τους λοιπούς οδικούς άξονες, τι είναι τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών, πόσο συμβάλλουν στην ανάδειξη του τόπου και της ευρύτερης περιοχής μας, της Περιφέρειάς μας και της σύνδεσής μας με τον γεωγραφικό χάρτη της χώρας μας.

ΟΜΩΣ ΟΙ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΜΑΣ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ, ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΘΕΤΙΚΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ. ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΤΩΝ ΥΠΟΔΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ, κ. ΧΡΗΣΤΟΥ ΣΠΙΡΤΖΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ΤΟΥ.

Δεν εξηγείται αλλιώς η απόφαση που υπέγραψε πρόσφατα (04/12/2015, ΦΕΚ 253/21-12-2015), που περιλαμβάνει όλους τους υφιστάμενους αλλά και προβλεπόμενους αυτοκινητοδρόμους της πατρίδας μας, όπου περιλαμβάνονται όλοι οι οδικοί διευρωπαϊκοί άξονες που κατευθύνονται στον βορρά, εκτός από εκείνον που αναφέρεται στη δική μας περιφέρεια ΑΜΘ.

Καμία αναφορά για τον Ε61 (Σέρρες – Δράμα – Καβάλα), καμία αναφορά για το τμήμα του Ε61 (Καβάλα – Δράμα), καμία επίσης αναφορά ακόμα και για το τμήμα Δράμα – Αμφίπολη. Απόλυτη δηλαδή εξαίρεση της Δράμας και της ευρύτερης περιοχής από κάθε πρόβλεψη, έξω για μια ακόμη φορά από όλα.

Του σχεδιασμούς της Περιφέρειάς μας για ολοκλήρωση των μελετών του τμήματος του Ε61 (Καβάλα – Δράμα), είναι προφανές ότι δεν θέλει να υλοποιήσει το Υπουργείο, ούτε να κατασκευασθεί ο Ε61 ως αυτοκινητόδρομος, αλλά ίσως ως δρόμος ταχείας κυκλοφορίας που καμία σχέση δεν έχει με τον κλειστό αυτοκινητόδρομο.

Και στο σημείο αυτό, με βρίσκουν απολύτως σύμφωνο για μια ακόμα φορά οι δημοσίως εκφρασθείσες απόψεις του συμπολίτη μας Μάκη Μουρατίδη, με τον οποίο, ακόμη και την εποχή των έντονων αντιπαραθέσεων για το θέμα, είχαμε απόλυτη ταύτιση απόψεων. Υπενθυμίζω ότι το Δημοτικό Συμβούλιο Δράμας όταν ήμουν Δήμαρχος ήταν το μόνο που είχε υιοθετήσει τις απόψεις που σήμερα είναι κυρίαρχες για την περιοχή μας, έστω και αν τότε φάνταζαν «αιρετικές». Τις απόψεις μου αυτές πολλές φορές δημοσίως τις εξέφρασα.
Κρούω για μια ακόμη φορά τον κώδωνα του κινδύνου:

1)         Στον διευρωπαϊκό άξονα Ε61 (Σέρρες – Δράμα – Καβάλα), επιχειρείται αλλαγή της όδευσής του και αλλοίωση των αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το πέρασμά του από τη Δράμα.

2)         Η «μετατροπή» του Ε61 από αυτοκινητόδρομο σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, στερεί ΜΟΝΟ την Περιφέρειά μας από βόρειο αυτοκινητόδρομο, με συνέπεια η Δράμα να είναι η μόνη πόλη που αποκλείεται από την επαφή της με αυτοκινητόδρομο.

Απαιτείται επομένως να ενώσουμε δυνάμεις με τους αντίστοιχους θιγόμενους της ευρύτερης περιοχής από τις διαφαινόμενες διαθέσεις του Υπουργείου. Το θέμα είναι πολύ πιο σοβαρό από την εσφαλμένη άποψη, αν προτιμάμε δηλαδή τον Δράμα – Καβάλα ή τον Δράμα – Αμφίπολη.

Και επειδή από ότι πληροφορήθηκα, ο Υπουργός «έδωσε υποσχέσεις» και «δεσμεύθηκε» μόνο για το Δράμα – Αμφίπολη, έχω να πω ότι βαρεθήκαμε τις υποσχέσεις. Άλλες αποφάσεις να υπογράφουν, όπως στην συγκεκριμένη περίπτωση με την απόφαση Σπίρτζη και άλλα προφορικά να υπόσχονται. Αλλά τα λόγια είναι «έπεα πτερόεντα». Σε τελική ανάλυση, ακόμα και αν η υπόσχεση αυτή ισχύει, ο υφιστάμενος δρόμος Δράμα – Αμφίπολη απλώς θα βελτιωθεί; Θα κατασκευασθεί νέος τετράιχνος ή δίιχνος αυτοκινητόδρομος ή ταχείας κυκλοφορίας; Τι θα γίνει τελικά με το τμήμα του Ε61 Καβάλα – Δράμα; Ποια θα είναι η όδευση του Ε61, αν στο τέλος κατασκευασθεί; Θα είναι Σέρρες – Δράμα – Καβάλα, όπως προβλέπεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ή θα οδεύσει από Σέρρες κατευθείαν προς Καβάλα, εξαιρούμενη η Δράμα από αυτήν;

Όλα τα παραπάνω πρέπει να φροντίσουν να τα ξεκαθαρίσουν οι πολιτικοί εκφραστές μας. Να μην δεχθούμε τα «κοκαλάκια» που ίσως προτίθεται να μας δώσει ο κ. Σπίρτζης ή ο κάθε αρμόδιος Υπουργός, με την απλή βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου Δράμα – Αμφίπολη και μετά τελειώσαμε.
«ΑΝΔΡΕΣ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ, ΟΙ ΚΑΙΡΟΙ ΟΥ ΜΕΝΕΤΟΙ».

Και επειδή αν αληθεύουν οι πληροφορίες μου, ο κ. Σπίρτζης επίκειται να επισκεφθεί την περιφέρειά μας και να περάσει και από τη Δράμα, ας είναι και ας είμαστε προετοιμασμένοι για μάχη κατά της αιώνιας απομόνωσής μας.


Του Θωμά Μαργαρίτη, Δικηγόρου, τ. Δημάρχου και τ. Προέδρου του Δικηγορικού  Συλλόγου Δράμας.