30 Ιουλ 2012

Ελπινίκη Τζάρα: Σαν έτοιμη από καιρό... (Συνέντευξη)

Η ελληνική κοινωνία ζει εκ νέου στον αστερισμό των εξετάσεων με την ανακοίνωση των βαθμολογιών για την εισαγωγή στα ΑΕΙ & ΤΕΙ. Το δίπολο σχολείο – φροντιστήριο βρίσκεται στην πιο έντονη στιγμή της σχολικής χρονιάς και οι μαθητές και οι μαθήτριες βιώνουν στιγμές εξαιρετικής έντασης. Ακριβώς αυτή τη στιγμή θεωρήσαμε ως την πλέον κατάλληλη για να συζητήσουμε με την φιλόλογο κ. Ελπινίκη Τζάρα, η οποία, αφού (είχε μια πολύτιμη εμπειρία) ολοκλήρωσε την παρουσία της στη δημόσια εκπαίδευση, επανέρχεται στα γνώριμα γι’ αυτήν «χωρικά ύδατα» της φροντιστηριακής εκπαίδευσης.


Διαβάστε την συνέντευξη:



- Κα Τζάρα, ακολουθείτε αντίστροφη διαδρομή απ’ ότι συνηθίζεται. Συνήθως οι συνάδελφοί σας αφού θητεύσουν στην φροντιστηριακή εκπαίδευση μεταφέρονται οριστικά στη δημόσια. Σεις, μετά από παρουσία ετών στο δημόσιο σχολείο επανέρχεσθε στο φροντιστήριο. Γιατί;

-Οι δεσμοί μου με τη φροντιστηριακή παιδεία είναι παλαιοί. (Από το έτος 1998 ασχολήθηκα με την παράδοση μαθημάτων σε μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου, ενώ διαθέτω σημαντική διδακτική εμπειρία λόγω της παράλληλης απασχόλησής μου σε φιλολογικά φροντιστήρια). Από το έτος 2002 και μέχρι το έτος 2008, οπότε και μεταπήδησα στη δημόσια εκπαίδευση ως αναπληρώτρια, διατήρησα ιδιόκτητο φιλολογικό φροντιστήριο στη Δράμα με τον τίτλο ΕΚΦΡΑΣΗ.

Σημειωτέον ότι το φροντιστήριο συνέχισε απρόσκοπτα τη λειτουργία του κάτω από τη διεύθυνση της αδελφής μου Αικατερίνης Τζάρα οικονομολόγου καθ’ όλο το διάστημα, που εγώ δίδασκα στο δημόσιο σχολείο, με σημαντικότατες επιτυχίες.

-Όπως;

-Κάθε χρόνο μαθητές και μαθήτριες του φροντιστηρίου κατακτούσαν και κατακτούν τις πρώτες θέσεις στις πρώτες προτιμήσεις τους. Όπως ακριβώς δηλώνει και το σλόγκαν του φροντιστηρίου ΕΚΦΡΑΣΗ. Για να επανέλθω όμως στην ερώτησή σας, επέλεξα να μεταπηδήσω στο δημόσιο σχολείο γιατί θεώρησα ότι μού έλειπε η (η εμπειρία του δημόσιου σχολείου) αίσθηση του μεγάλου σχολείου και θα είναι για μένα εμπειρία ξεχωριστή, και δεν διαψεύσθηκα!

Είναι άλλο πράγμα να ασχολείται ο δάσκαλος με περιορισμένο αριθμό μαθητών, οι οποίοι επέλεξαν να παρακολουθήσουν το φροντιστήριο και άλλο να κάνει μάθημα σε τάξη 20 και πλέον παιδιών, διαφορετικού προσανατολισμού, επιλογών, διαθέσεων κ.λ.π. Πρέπει λοιπόν να βρει, να επινοήσει τρόπους, ώστε να ενεργοποιήσει τους μαθητές, ακόμη και τους πλέον αδιάφορους.

Επιπλέον, στο μεν φροντιστήριο ο κύκλος των συναδέλφων είναι ελάχιστος, σε αντίθεση με το δημόσιο σχολείο, όπου ο σύλλογος των διδασκόντων έχει δεκάδες συναδέλφους και μάλιστα όλων των ειδικοτήτων. Αυτό είναι ένας πλούτος, που εάν ο εκπαιδευτικός δεν τον βιώσει, κατά τη γνώμη μου, παραμένει λειψός.

-Κρίνετε, λοιπόν, ως θετική την εμπειρία του δημόσιου σχολείου;

-Απόλυτα. Ολοκλήρωσα όμως κι αυτόν τον κύκλο εκπαιδευτικής εμπειρίας και επανέρχομαι, οριστικά πλέον, στο φροντιστήριο ΕΚΦΡΑΣΗ.



-Τι θα διδάξετε στο φροντιστήριο;

-Όπως είναι φυσικό θα ασχοληθούμε με τα μαθήματα θεωρητικής κατεύθυνσης, δηλ. Αρχαία, Ιστορία, Λατινικά, Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, Έκθεση και ταυτόχρονα, σε συνεργασία με τα φροντιστήρια ΣΥΝΟΛΟ –ΑΝΑΛΥΣΗ θα διδάξουμε και Βιολογία, Μαθηματικά και Οικονομία. Αυτό όμως για το οποίο είμαι πολύ περήφανη είναι το ότι ήδη βρίσκεται στο τυπογραφείο και εκδίδεται όπου να’ ναι το βιβλίο μου με κείμενα της Αρχαιοελληνικής Γραμματείας.

-Μιλήστε μας λίγο γι’ αυτό

-Η πείρα μου, που προέρχεται από 14 συναπτά έτη στο χώρο της εκπαίδευσης , από τη διετή ενασχόλησή μου με το μεταπτυχιακό πάνω στη Φιλοσοφία της γλώσσας και την εκπόνηση της μεταπτυχιακής μου εργασίας με θέμα: Η έννοια της ευδαιμονίας στον Αριστοτέλη και τον Επίκουρο και η καθημερινή τριβή μου με τους μαθητές αλλά και η μελέτη της σχετικής εκπαιδευτικής βιβλιογραφίας μού δημιούργησαν την πεποίθηση πως ένα εγχειρίδιο χρηστικό, ένα εγχειρίδιο εκμάθησης και άσκησης στην αρχαία ελληνική γλώσσα, μπορεί να βοηθήσει το μαθητή να κατανοήσει καλύτερα και άρα να μάθει καλύτερα!

Το εγχείρημα αποδείχθηκε δύσκολο και απαιτητικό στην πράξη. Και μόνο η επιλογή και η επεξεργασία των κειμένων της αρχαίας ελληνικής γραμματείας είναι από τη φύση της προσπάθεια πολύμοχθη, χρονοβόρα και κοπιώδης, παρόλο που ανταμείβει αυτόν που θα προσπαθήσει με το μεγαλύτερο αγαθό και βραβείο: τη γνώση! Από την άλλη πλευρά, μια νέα θεματογραφία πρέπει να φανεί ξεχωριστή σε σχέση με το πλήθος των όμοιών της που κυκλοφορούν στο εμπόριο και να προσδώσει – αν είναι δυνατόν- το δικό της ιδιαίτερο στίγμα στην ήδη εκτενή βιβλιογραφία κερδίζοντας τον σεβασμό του αναγνώστη.

-Να υποθέσω ότι το βιβλίο σας δεν θα είναι κυρίως ακαδημαϊκού περιεχομένου;

Ακριβώς το αντίθετο! Κατ’ αρχήν η θεματογραφία ανταποκρίνεται τις απαιτήσεις των θεμάτων των πανελληνίων εξετάσεων. Έγινε προσπάθεια να εκπροσωπηθεί με ένα τουλάχιστον κείμενο κάθε αρχαίος ρήτορας, ιστορικός ή φιλόσοφος. Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στις μετασχηματιστικές ασκήσεις, που οι μαθητές συναντούν τις περισσότερες δυσκολίες.

Σε κάθε θέμα σχολιάζονται συντακτικά φαινόμενα, στα οποία συναντά κανείς δυσκολίες, τις οποίες δε μπορεί – και όχι μόνο ο μαθητής- να αντιμετωπίσει με τις γνώσεις που προσφέρονται στο σχολικό εγχειρίδιο. Επίσης, αντιμετωπίζονται προβλήματα συντακτικού, που από άλλα συγγράμματα παρακάμπτονται ή παραλείπονται. Οι παρατηρήσεις αντλήθηκαν από την ξένη και την ελληνική βιβλιογραφία.



-Τι άλλο προσφέρει το φροντιστήριο σας; Για ποιους λόγους ένας μαθητής να επιλέξει το φροντιστήριο ΄ΕΚΦΡΑΣΗ»;

Οι λόγοι είναι η πολυετής εμπειρία των διδασκόντων, η διδασκαλία των μαθημάτων με σύγχρονες τεχνολογικές μεθόδους, η χορήγηση εξειδικευμένων βοηθημάτων – συγγραμμάτων και σε ψηφιακή μορφή, η συνεχής συνεργασία με τους γονείς, η συμμετοχή στη συγγραφή σχολικών βοηθημάτων, το ετήσιο πρόγραμμα διαγωνισμάτων ,η παροχή οδηγού σπουδών και βάσεων εισαγωγής σε ψηφιακή μορφή, τα ολιγομελή τμήματα και τέλος γιατί έρχεται μαθητής και φεύγει φοιτητής.

-Μιλήστε μας λίγο και για τους συνεργάτες σας.

-Όπως και παλιότερα θα είναι μαζί μας ο κ. Αλέξανδρος Κορίνης, ως σύμβουλος εξετάσεων. Με μια τεράστια πείρα, με πλούτο γνώσεων αλλά και διάθεση για προσφορά, παραμένει συνεργάτης μου εδώ και πολλά χρόνια και μού δίνεται η ευκαιρία να τον ευχαριστήσω για μια φορά ακόμη για τη συμπαράστασή του αυτή. Εκτός όμως από τον «πρύτανη των φιλολόγων» θα συνεργασθούμε και φέτος με δυο εξαιρετικές φιλολόγους, συνεργάτες μου εδώ και πολλά χρόνια, την κ. Αγγελική Πετσάνη και την κ. Μαρία Βάσογλου.

-Θα θέλατε να προσθέσετε κάτι ως επίλογο;

-Πριν τον επίλογο θα ήθελα να ενημερώσω για τις τιμές, οι οποίες προσπαθήσαμε να είναι προσαρμοσμένες στην εποχή της κρίσης. Πάντα βέβαια το φροντιστήριο ΕΚΦΡΑΣΗ είχε χαμηλές τιμές αλλά ειδικά φέτος με τις συγκεκριμένες συνθήκες που βιώνει η ελληνική κοινωνία οι τιμές μας είναι προκλητικές θα έλεγα.

Τέλος, αισθάνομαι σαν να είμαι στην αφετηρία μιας πολύ όμορφης και ενδιαφέρουσας διαδρομής, την οποία επιθυμώ να διανύσω μαζί με τους μαθητές του φροντιστηρίου ΕΚΦΡΑΣΗ, έχοντας την ελπίδα ότι συμβάλλω στην ουσιαστική τους επικοινωνία με τη γνώση. Κι αυτή η αίσθηση αναπληρώνει και την πιο χαμηλή τιμή διδάκτρων. Πιστέψτε με!

-Σας ευχαριστώ

-Κι εγώ σας ευχαριστώ.






1 ΣΧΟΛΙΑ:

Ανώνυμος είπε...

Φοίτησα στο φροντιστήριο "ΈΚΦΡΑΣΗ" και πραγματικά μπορώ να πω ότι ίσως είναι το καλύτερο στο νομό Δράμας. Οι καθηγητές έχουν πολύ μεγάλη εμπειρία και ικανότητα να καθοδηγούν τους μαθητές. Ασχολούνται με τον καθένα ξεχωριστά ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγώντας τον στην επιτυχία αλλά και στη γενική μόρφωση και καλλιέργεια.