Κυρίαρχο θέμα της συζήτησης που έχει ανοίξει είναι αν
η μελέτη θα επηρεάσει τη σημερινή εικόνα στο κέντρο της πόλης, όμως
αποδεικνύεται ότι αυτό δεν είναι ζητούμενο στις πρώτες φάσεις παρά μόνο πολύ
αργότερα. Ο Γραμματέας της Διοικούσας του ΤΕΕ Θράκης και τέως Πρόεδρος Αργύρη
Πλέσσιας ήταν αρκετά διαφωτιστικός
Τρία στάδια, πρόταση στο δημοτικό συμβούλιο και
διαβούλευση
Η διαδικασία πάντως, δεν ξεκινά με τον τρόπο που
περιμένουν οι πολλοί και, σύμφωνα με τον Αργύρη Πλέσσια, είναι σαφέστατη και
προβλέπει 3 διαδοχικά στάδια.
1.
Η πρώτη ενέργεια
κάθε μελετητή είναι η καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης, προκειμένου να
υπάρχει σαφής εικόνα για την κατάσταση στην πόλη της Ξάνθης και τους κατά
τόπους κυκλοφοριακούς φόρτους.
2.
Εν συνεχεία –
και αυτό είναι το πιο ενδιαφέρον – ο μελετητής προτείνει στο Δήμο της Ξάνθης
διάφορα σενάρια (2-3 στον αριθμό) κυκλοφοριακής διάθρωσης. Τα σενάρια αυτά
ακολουθούν διαφορετικές φιλοσοφίες το καθένα και προσεγγίζουν την πόλη με
γνώμονα, πχ τη διευκόλυνση της κίνησης του πεζού, ΙΧ ή μέσων μαζικής μεταφοράς
κλπ. Γενικότερα τα σενάρια ακολουθούν μια συγκεκριμένη πολιτική σε σχέση με τη
λειτουργία της πόλης και υποβάλλονται στο Δήμο. Τίθενται υπό συζήτηση,
ενδεχομένως και υπό διαβούλευση λόγω της σημασίας και, τελικώς, το Δημοτικό
Συμβούλιο είναι αυτό που αποφασίζει ποιο από τα προτεινόμενα σενάρια πρέπει να
ακολουθήσει η πόλη.
3.
Στο τέλος και με
βάση την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, τις πιθανές υποδείξεις και ανάγκες
που γίνονται γνωστές στους μελετητές, προχωρά το κατεξοχήν έργο που είναι ο
λεπτομερής σχεδιασμός της κυκλοφοριακής μελέτης με βάση την απόφαση του Δήμου.
Ο Μελετητής δεν έχε δικαιοδοσία να αλλάξει ή να
κρατήσει την εικόνα της πόλης
«Δεν μπορεί ο μελετητής να μπει στη διαδικασία να
αλλάξει ή να διατηρήσει την υφιστάμενη κατάσταση. Πρόκειται για πολιτική
επιλογή του Δήμου, την οποία ο μελετητής οφείλει να ικανοποιήσει. Όμως,
ταυτόχρονα, πρέπει να προτείνει στον εργοδότη, εν προκειμένω το Δήμο, την
επικρατέστερη κατά τον ίδιο επιλογή» αναφέρει ο Α. Πλέσσιας κάνοντας σαφές ότι
παρόλο που ο μελετητής δεν αποφασίζει ποιο σενάριο θέλει η πολιτική ηγεσία να
υλοποιηθεί, έχει την ευθύνη να δώσει τη δική του επιστημονική άποψη και ιδέα
στο Δήμο.
Άρα η προσέγγιση και η επιλογή για όσα θα αλλάξει ή
θα διατηρήσει η περίφημη κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου Ξάνθης θα αποφασιστούν
από το Δήμο και πρακτικά η δημοτική αρχή έχει τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο.
Η μελέτη θα εφαρμόσει στο χαρτί και με επιστημονικά δεδομένα τον τρόπο που θα
γίνει πράξη η πολιτική επιλογή του Δήμου Ξάνθης, όπως καθίσταται σαφές.
Και με την Πλατεία τι;
Τέλος, ερωτηθείς για το επίμαχο ζήτημα της
ενοποιημένης πλατείας και της πιθανότητας να διαταραχθεί η σημερινή κατάσταση
με την ένταξη κίνησης χαμηλής ροής στην οδό Κ. Μπένη, η άποψη είναι
ενδιαφέρουσα: «Πρόκειται για σχεδιασμό που υλοποιούσε ένα πρώτο βραβείο
αρχιτεκτονικού διαγωνισμού και με βάση ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού
Συμβούλιου» αναφέρει ο Αργύρης Πλέσσιας και δεν παραλείπει, εμμέσως, να
καταθέσει τη δική του αρνητική άποψη για την πιθανότητα να επανέλθει το
αυτοκίνητο σε σημερινούς πεζόδρομους.
Τέλος,
διευκρίνισε ότι ομιλεί με την ιδιότητα του μηχανικού και του συνδικαλιστή και
ότι η σχετική μελέτη δεν έχει ανατεθεί ακόμη στη μελετητή που κέρδισε το
διαγωνισμό και συμβαίνει να συνδέεται μαζί του συγγενικά.
Πηγή:
xanthipress.gr
0 ΣΧΟΛΙΑ:
Δημοσίευση σχολίου