14 Απρ 2012

Σταδιακή αξιοποίηση των social media από τις ελληνικές επιχειρήσεις

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το Συνέδριο που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Επικοινωνίας με τίτλο: "Social Media & Επιχειρήσεις: Πού θα πάει αυτή η σχέση;".


Εκεί, παρουσιάστηκαν στοιχεία αναφορικά με τη διείσδυση και τη χρήση των social media στις εγχώριες επιχειρήσεις, τα οποία και δείχνουν ότι οι τελευταίες έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται τον ρόλο και τις δυνατότητες των social media, εντάσσοντάς τα στο ευρύτερο... οπλοστάσιο που διαθέτουν για την προβολή της επιχείρησης.

Μάλιστα, θεωρούν πως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα ενσωματωθούν στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων, αποτελώντας εργαλεία δουλειάς και άντλησης γνώσης, συμπληρώνοντας ιδανικά τα "παραδοσιακά" κανάλια επικοινωνίας. Όσο για την παρουσία μιας εταιρείας στα social media, αυτή συνδέεται κυρίως με τα χαρακτηριστικά της εξωστρέφειας, της αμεσότητας, της καινοτομίας και της δημιουργίας μιας θετικής εικόνας.

Τέλος, η έρευνα κατέδειξε πως διακρίνονται 3 βασικοί τύποι επιχειρήσεων με βάση το βαθμό αντίληψης και τις συνήθεις πρακτικές αναφορικά με τα Social Media. Πρόκειται για τους "Customer Control" που εστιάζουν στην ευκολία χρήσης και επικοινωνίας του μέσου, στη διάχυση γνώσης και στην ανάλυση όσο και προσέλκυση νέων πελατών, τους "Image Control" που εστιάζουν στη διαφήμιση και την προώθηση προϊόντων, στη διάχυση θετικής φημολογίας, αλλά και στον έλεγχο και τη διαχείριση φήμης και την συλλογή απόψεων, και στους "Customer Engagement" που εστιάζουν στην άμεση και γρήγορη επικοινωνία, στην εξυπηρέτηση πελατών, στο δέσιμο και "χτίσιμο" εμπιστοσύνης κ.ο.κ.