18 Μαρ 2012

15699, το τηλέφωνο για τις καταγγελίες των καταναλωτών του Έβρου


Στο Τμήμα Εμπορίου-Τουρισμού της Διεύθυνσης Ανάπτυξης ΠΕ Έβρου λειτουργεί, 24 ώρες το 24ωρο, πενταψήφιο τηλεφωνικό κέντρο καταγγελιών καταναλωτών, το 15699, το οποίο δέχεται και εξετάζει καταγγελίες και παράπονα των καταναλωτών, ενώ παράλληλα παρέχει ενημέρωση για θέματα που άπτονται της προστασίας του καταναλωτή.


Όσον αφορά τον χειρισμό των καταγγελιών, αυτές είτε εξετάζονται από ελεγκτές του Τμήματος (εφόσον αφορούν αγορανομικά θέματα και ζητήματα ποιότητας προϊόντων) είτε διαβιβάζονται στις αρμόδιες Υπηρεσίες.

Για απορίες-παράπονα-καταγγελίες, απευθυνθείτε στο τηλεφωνικό κέντρο καταναλωτή για όλο τον Έβρο στο τηλέφωνο 15699, στείλτε ηλεκτρονικό μήνυμα ταχυδρομείου στο anaptixi.evrou@pamth.gov.gr ή συμπληρώσετε την ειδική φόρμα στην ιστοσελίδα της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου στη διεύθυνση www.peevrou.eu.

Η γραμμή καταναλωτή λειτουργεί τα τελευταία χρόνια. Ενδεικτικά αναφέρεται ο αριθμός των καταγγελιών ανά έτος:

Έτος   Καταγγελίες
2007   52
2008   130
2009   120
2010   97

Όσον αφορά το είδος των καταγγελιών, σημειώνεται ότι ο αριθμός των καταγγελιών για τις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες αποτελούν περίπου το 40% του συνόλου των καταγγελιών, ενώ η πλειοψηφία τους αφορούσε σε αδιευκρίνιστες, αδικαιολόγητα υψηλές ή καταχρηστικές χρεώσεις και σε χαμηλή ποιότητα υπηρεσιών (συχνές διακοπές, περιοδική απώλεια σύνδεσης).

Επίσης, αξίζει να αναφερθεί ότι ο κλάδος των ηλεκτρονικών επικοινωνιών παρουσιάζει το μεγαλύτερο ποσοστό επίλυσης των υποθέσεων υπέρ του καταναλωτή έναντι όλων των υπόλοιπων κλάδων.

Τη δεύτερη θέση καταλαμβάνουν καταγγελίες σχετικά με την ασφάλεια και ποιότητα των τροφίμων ( 18%) και ακολουθούν καταγγελίες σχετικά με ποιότητα καυσίμων (9%) και διαφάνεια τιμών (9%). Καταγγελίες σχετικά με τη διαφάνεια των τιμών, παρουσιάζουν σημαντική αύξηση κατά τα έτη 2009-2010 συγκριτικά με τα προηγούμενα.

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι η πρωτοβουλία της δημιουργίας του τηλεφωνικού κέντρου καταναλωτή για τον Έβρο έθεσε υποψηφιότητα για συμμετοχή στον διαγωνισμό United Nations Public Service Awards στην ενότητα Βελτίωση Υπηρεσιών Δημόσιας Διοίκησης το 2010.