24 Ιαν 2012

Ένωση Καταναλωτών Ροδόπης : «Να αποκτήσουμε εθνική καταναλωτική συνείδηση»


Περίπου 400 μέλη αριθμεί η Ένωση Καταναλωτών Ροδόπης, αριθμός ρεκόρ για το 2011 και για τα λιγοστά μέλη που είχε μέχρι πριν να εκδηλωθεί το μεγάλο πρόβλημα με τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά.

Αυτό το πρόβλημα ακριβώς, αλλά και άλλα θέματα που βρήκαν την οδό της λύσης, έκαναν πολλούς να ενώσουν τις δυνάμεις τους κάτω από την ομπρέλα της ΕΝΚΑ Ροδόπης. 

Την περασμένη Κυριακή η Ένωση έκοψε την πρωτοχρονιάτικη πίτα της και παράλληλα έκανε έναν πλήρη απολογισμό, αλλά και έναν σχεδιασμό για το νέο έτος.

Στα πολύ θετικά στοιχεία της χρονιάς ήταν η κατακόρυφη αύξηση των μελών της Ένωσης, απότοκο των δράσεων και των πρωτοβουλιών της που απέδωσαν καρπούς, σε αυτή την πρώτη πολλή δύσκολη χρονιά, όπου οι συνέπειες της οικονομικής κρίσης ήταν εντονότατες. Τα

έσσερις μεγάλες ημερίδες, μία σε συνεργασία με τον ΕΦΕΤ για τα τρόφιμα, μία με τις καταναλωτικές οργανώσεις της Βόρειας Ελλάδας, μία για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά με τους δικηγόρους από την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και μία πρόσφατη για τον Κοινωνικό προμηθευτικό συνεργατισμό, μετράει στο θετικό ενεργητικό της για το 2011 η ΕΝΚΑ Ροδόπης. Επίσης μετράει 48 επίσημες καταγγελίες σε Τράπεζες, ΔΕΗ κ.α. που βρήκαν το δρόμο της λύσης.

Στόχος της Ένωσης για το 2012 είναι η απαρχή της καλλιέργεια μιας εθνικής καταναλωτικής συνείδησης. Το οποίο σημαίνει ότι, πρώτα αγοράζουμε τα Ελληνικά προϊόντα και μετά αν δεν υπάρχουν, αναζητούμε τα αντίστοιχα εισαγόμενα.

Με αυτό τον τρόπο ενισχύουμε την εθνική μας οικονομία και όχι της εθνικές οικονομίες των ξένων χωρών και διατηρούμε και ενισχύουμε τις θέσεις εργασίας. «Εννοείται ότι σαν αγοραστικό κοινό θέλουμε τιμές προσιτές, για να μπορέσουμε να αγοράσουμε τα προϊόντα και όχι αυτές να είναι στα ύψη. Κι αυτό είναι μια σοβαρότατη διεκδίκηση των καταναλωτών να το περάσουν, στους αγρότες, παραγωγούς, βιοτέχνες, βιομηχάνους και να τους το καταστήσουν εξαιρετικά σαφές ότι: Περιορίστε το κέρδος σας και κρατήστε τις τιμές στα προϊόντα, σε εκείνο το επίπεδο, που να μπορούμε να συντηρηθούμε καταρχήν, -πολίτες και επιχειρηματίες-, έως ότου περάσει η πολλή δύσκολη καμπή της κρίσης.

«Πιστεύω ότι έχουμε πείσει τον κόσμο ότι μπορούμε να λύσουμε και να αντιμετωπίσουμε προβλήματα και αυτό κάνει τον κόσμο να έρχεται περισσότερο κοντά μας. Είναι ώρα να σταματήσει η ανοχή σε καταστάσεις που μας ενοχλούν, διότι η ανοχή δίνει τροφή και έδαφος σε αυτές να θεριεύουν και να μεγαλώνουν και να διογκώνονται και τα προβλήματα. Πρέπει σε αυτή τη δύσκολη περίοδο της κρίσης να ενδυναμωθεί το καταναλωτικό κίνημα, γιατί οι καταναλωτές είναι οι ρυθμιστές της αγοράς, αυτό πρέπει επιτέλους να το εμπεδώσουμε», σημείωσε ο πρόεδρος της ΕΝΚΑ Κώστας Αραμπατζής.

Αναφερόμενος στις εκπτώσεις ο κ. Αραμπατζής κάλεσε το αγοραστικό κοινό να είναι προσεκτικό να κάνει έρευνα αγοράς και να διασταυρώνει τιμές. «Δεν κρύβουμε κάτι ύποπτο που έχει πέσει στην αντίληψή μας και έχει να κάνει με πλασματικές τιμές σε περίοδο εκπτώσεων.

Στέλνω ένα μήνυμα και σε εμπορικά καταστήματα και μάλιστα στο κέντρο της πόλης που ακόμα και σήμερα δεν έχουν βάλλει τιμές στα είδη που πωλούν και αυτό είναι παράνομο. Επίσης καλώ τους πολίτες να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί στα πολυκαταστήματα, τα οποία πριν από τις εκπτώσεις καλούσαν τους καταναλωτές να προστρέξουν στα δικά τους καταστήματα, μη λέγοντας καν πότε ξεκινούν οι εκπτώσεις.

Κάτι που θέλω τονίσω και να μην περάσει απαρατήρητο είναι ότι οι καταναλωτές αν δουν στα πολυκαταστήματα, παράλληλα με τις εκπτώσεις να υπάρχει και προβολή ειδών νέας σεζόν(σ.σ. των ανοιξιάτικων, λόγου χάρη) αυτό είναι παράνομο και πρέπει να καταγγελθεί», σημείωσε καταλήγοντας ο κ. Αραμπατζής.

ΥΓ: Το επόμενο Σαββατοκύριακο οι καταναλωτικές οργανώσεις συναντώνται στη Θεσσαλονίκη, μαζί με το ΕΚΠΟΙΖΩ.

Γράφτηκε από την  Καρχαρίδου Γεωργία