25 Ιαν 2012

Καβάλα : Ένα έργο εκατομμυρίων ευρώ που παραμένει αναξιοποίητο


Η πίστα εξέτασης των υποψήφιων οδηγών, επρόκειτο να αποτελέσει το πρότυπο, κατασκευαστικά και λειτουργικά, όλων των αντίστοιχων κέντρων στην Ελλάδα και μία καινοτομία στη διαδικασία εξέτασης των υποψήφιων οδηγών.

Ήταν η πρώτη από τις οκτώ πίστες που θα κατασκευάζονταν και θα λειτουργούσαν πιλοτικά, με σκοπό να ακολουθήσουν κι άλλες στους υπόλοιπους Νομούς της χώρας.

Η πίστα πρακτικής εξέτασης των υποψήφιων οδηγών στη Νέα Καρβάλη, εγκαινιάστηκε (με κάθε επισημότητα) και παραδόθηκε επί Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Καβάλας. Έκτοτε, ωστόσο, χρησιμοποιήθηκε ελάχιστα και στην αρχή, για τον σκοπό που κατασκευάστηκε.

Σήμερα, απ’ όσο γνωρίζουμε, στην πίστα γίνεται μόνο η πρακτική δοκιμασία των υποψήφιων οδηγών φορτηγών.

Η διαμαρτυρία των εκπαιδευτών Νομού Καβάλας
Από το καλοκαίρι του 2010, άρχισε μία διαμαρτυρία των εκπαιδευτών υποψήφιων οδηγών Νομού Καβάλας, με αφορμή μία υπουργική απόφαση που άλλαξε τον τρόπο πραγματοποίησης των εξετάσεων στις πίστες και όριζε ότι αυτές θα γίνονται χωρίς την παρουσία των εκπαιδευτών και των εξεταστών μέσα στα εκπαιδευτικά οχήματα.

Οι εκπαιδευτές απείχαν από την πρακτική δοκιμασία, ζητώντας να ανασταλεί η συγκεκριμένη απόφαση και να τροποποιηθεί το άρθρο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.), ώστε να απαλλαγούν οι εκπαιδευτές από την ευθύνη παραχώρησης του οχήματος και από την ποινική ευθύνη σε τυχόν πρόκληση ατυχήματος στη διάρκεια της εκπαίδευσης, ή της εξέτασης, στην πίστα. Η νομοθετική ρύθμιση του προβλήματος δεν έχει γίνει ακόμα.

Εν τω μεταξύ, η πρακτική δοκιμασία των υποψήφιων οδηγών αυτοκινήτων γίνεται μέσα στην πόλη, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια όσων συμμετέχουν στις εξετάσεις και το κυκλοφοριακό. Άλλωστε, ένας από τους λόγους που κατασκευάστηκαν οι πίστες, ήταν η διεξαγωγή των εξετάσεων με ασφάλεια και η αποφόρτιση των πόλεων από τα εκπαιδευτικά οχήματα.

Πέρα από κάποιες επίκαιρες ερωτήσεις του βουλευτή Νομού Καβάλας, Νίκου Παναγιωτόπουλου, μία εξώδικη πρόσκληση του συνδέσμου εκπαιδευτών υποψηφίων οδηγών Νομού Καβάλας και μία σύσκεψη που έγινε τον Ιανουάριο του 2011 στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, δεν υπήρξε καμία εξέλιξη, έως σήμερα, στο θέμα της διεξαγωγής των πρακτικών εξετάσεων στις πίστες, με την παρουσία των εκπαιδευτών και των εξεταστών μέσα στα οχήματα.

Παράπονα για κατασκευαστικές ατέλειες
Το ερώτημα, λοιπόν, που τίθεται, προς τους τοπικούς άρχοντες (κυρίως προς τη διοίκηση της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας) και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, είναι γιατί ξοδεύτηκαν τόσα εκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή μιας πίστας που υπολειτουργεί; Με αφορμή το πρόβλημα που προαναφέραμε, προέκυψε ένα ακόμα, ίσως πιο σοβαρό, θέμα, το οποίο αφορά στην ασφάλεια της πίστας.

Όσοι την χρησιμοποίησαν, εντόπισαν αρκετά επικίνδυνα σημεία και κατασκευαστικές ατέλειες. Κι αυτό, γιατί στον σχεδιασμό των πρώτων πιστών, δεν συμμετείχαν άτομα με γνώση στη λειτουργία τέτοιων έργων, ενώ δεν υπήρχε προηγούμενη εμπειρία σε εθνικό επίπεδο. Σύμφωνα με παλιότερη πληροφορία του «Κ.Τ.», επρόκειτο να γίνει επανέλεγχος όλων των πιστών, με σκοπό να διαπιστωθούν οι τυχόν ατέλειες.

Δεν γνωρίζουμε, ωστόσο, εάν ο έλεγχος αυτός πραγματοποιήθηκε και αν πραγματοποιήθηκε, ποιο ήταν το πόρισμα του. Η ουσία είναι, ότι η σημερινή διοίκηση της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας δεν δείχνει να ενδιαφέρεται ιδιαίτερα, για το γεγονός ότι ένα τόσο δαπανηρό έργο (σ.σ. κατασκευάστηκε με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση), δεν χρησιμοποιείται πλήρως για τον σκοπό που παραδόθηκε στην τοπική κοινωνία.

Φαίνεται πως βολεύεται με τη λύση που εφαρμόστηκε μετά τη διαμαρτυρία των εκπαιδευτών υποψήφιων οδηγών, δηλαδή τη συνέχιση του παλιού καθεστώτος των εξετάσεων. Το ερχόμενο καλοκαίρι θα συμπληρωθούν δύο έτη υπολειτουργίας. Ελπίζουμε ότι έως τότε θα τακτοποιηθούν όλες οι εκκρεμότητες και το έργο θα αξιοποιηθεί στο έπακρο.

Κωνσταντίνος Κοϊβέρογλου

Πηγή:  www.k-tipos.gr