2 Δεκ 2011

Δήλωση του Βουλευτή Δράμας κ. Μαργαρίτη Τζίμα

Προκαλεί κατάπληξη η απόφαση της Περιφέρειας να ξεκινήσει τώρα τη σύνταξη μελέτης του δρόμου Δράμα - Καβάλα. Για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται η έλλειψη συνέχειας και συνέπειας στη δρομολόγηση μεγάλων έργων για το νομό μας. 

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προκήρυξε και χρηματοδότησε τη σύνταξη οριστικής μελέτης τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας από τη Δράμα μέχρι την Αμφίπολη.


Σε γραπτή του δήλωση ο Υφυπουργός κ. Μαγκριώτης αρχικά ανέφερε πως η μελέτη θα ολοκληρώνονταν το Νοέμβριο 2010 και μετά δήλωσε πως θα ολοκληρώνοντας το Νοέμβριο 2011. Όπως και να έχει το θέμα ετοιμότητα παρουσιάζει για ένταξη στο ΕΣΠΑ και άμεση εκτέλεση εργασιών του δρόμου Δράμα - Αμφίπολη - Εγνατία Οδό.

Ανακοινώθηκε πως η Δράμα τελικώς θα συνδεθεί μέσω Καβάλας με την Εγνατία Οδό, δηλαδή οι δραμινοί για να πηγαίνουν στη Θεσσαλονίκη θα κάνουν 80 χιλιόμετρα παραπάνω,  ιδιαίτερα σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης και ο δρόμος Δράμα - Καβάλα δεν έχει καν αρχίσει να μελετάτε, ενώ ο δρόμος Δράμα - Αμφίπολη είναι έτοιμος για δημοπράτηση κατασκευής.

Πότε θα ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις του δρόμου Δράμα - Καβάλα;

Θα περιμένουμε 3 χρόνια να γίνει η μελέτη του και άλλα 10 να γίνει η κατασκευή του.

Αντί όλες οι δυνάμεις του νομού και της Περιφέρειας να πέσουν και να πιέσουν στην άμεση έναρξη εργασιών κατασκευής του δρόμου Δράμα - Αμφίπολη περί άλλων τυρβάζουν.

Σε πρόσφατη συζήτηση στη Βουλή ανέδειξα, για μία ακόμη φορά ενώπιον του Υπουργού κ. Μαγκριώτη τ0 θέμα του δρόμου Δράμα - Αμφίπολη.

Σας παραθέτω το διάλογο που διεξήχθη μεταξύ εμού και του κ. Μαγκριώτη:

ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ ΤΖΙΜΑΣ: 

Πάντως, κ. συνάδελφε, το μεγάλο ποσοστό έκπτωσης δεν αποτελεί πάντα και κριτήριο για καλή εκτέλεση του έργου. Το ίδιο ισχύει και για το πολύ χαμηλό ποσοστό έκπτωσης, το οποίο πιθανώς να είναι και προϊόν συνεργασίας των εταιρειών - όπως γίνεται συνήθως.

Καταρχάς, κανένας δε μπορεί να διαφωνήσει με την έγκριση αυτού του έργου που ανακοίνωσε ο κ. Υπουργός. Νομίζω ότι και αυτό συμβάλει στην άρση της απομόνωσης της ελληνικής περιφέρειας. Θα ήθελα μόνο να ρωτήσω, κ. Υπουργέ, αν έχουν τελειώσει οι διαδικασίες απαλλοτρίωσης από τα σημεία που θα περάσει αυτός ο οδικός άξονας.

Θα ήθελα να θίξω και ένα άλλο σημείο. Επειδή κάνετε μια γενική τοποθέτηση για τα έργα που εκτελούνται στη Βόρεια Ελλάδα, θα ήθελα να σας ρωτήσω το εξής: Γνωρίζετε πολύ καλά ότι ο νομός Δράμας είναι ο μόνος νομός από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τον Έβρο που δεν συνδέεται με ένα αξιοπρεπές οδικό δίκτυο με την Εγνατία Οδό.

Σημειωτέον ότι η μελέτη για την κατασκευή ενός τετράιχνου δρόμου που θα συνδέσει κάποτε την Δράμα με την Εγνατία οδό στο ύψος της Αμφίπολης είχε γίνει επί Σουφλιά. Σε απάντηση που δώσατε σε μια ερώτησή μου το 2010 γράψατε ότι η οριστική μελέτη θα ολοκληρωθεί στις 11 Οκτωβρίου 2010. Πέρασε ο χρόνος αυτός και δεν έγινε η οριστική μελέτη. 

Επανήλθα με δεύτερη ερώτησή μου και μου απαντήσατε ότι τώρα τον Νοέμβριο του 2011 πρόκειται να ολοκληρωθεί η οριστική μελέτη με τα τεύχη δημοπράτησης. Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο έργο αναπτυξιακού χαρακτήρα που θα τονώσει όχι μόνο την οικονομία της Δράμας, δεδομένου ότι από εκεί εξυπηρετείται και ένα μεγάλο κομμάτι του νομού Σερρών αλλά δεν νομίζω ότι πρέπει να συνεχιστεί αυτή η απαράδεκτη κατάσταση να παραμένει ένας νομός όπως η Δράμα έξω από την απευθείας σύνδεση της με έναν τετράιχνο δρόμο με την Εγνατία οδό. 

Σημειωτέον δε ότι το κόστος της μελέτης όπως δημοπρατήθηκε το 2009 ήταν περίπου 3,2 εκατομμύρια ευρώ. Αυτά τα χρήματα τα έχει δαπανήσει το κράτος και θα ήθελα να ξέρω από τα πλέον επίσημα χείλη πότε τελικώς θα ολοκληρωθεί αυτή η μελέτη και αν σκέπτεται το Υπουργείο, με όλες τις άδειες, να το εντάξει στο ΕΣΠΑ. Κυκλοφορούμαι στην Δράμα και στις Σέρρες από έναν δρόμο για να βγούμε στην Αμφίπολη που είχε επισκευαστεί από την ΜΟΜΑ το 1960.

Η Ξάνθη, η Καβάλα, η Ροδόπη, ο Έβρος, οι Σέρρες έχουν σύγχρονα οδικά δίκτυα. Νομίζω ότι αποτελεί αναγκαιότητα και πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης η ένταξη αυτού του έργου στο ΕΣΠΑ και η άμεση δημοπράτηση του. Μιλάμε για 27 χιλιόμετρα οδικό δίκτυο. Θα ήθελα τη θέση σας.

Έτσι, θα έχουμε το νομό Δράμας, όπου θα ήθελα να πω ότι ο νέος σχεδιασμός δίνει προτεραιότητα στο τμήμα Καβάλα - Δράμα, γιατί είναι ζωτικής σημασίας και μεγαλύτερος. Πρόκειται για ένα έργο το οποίο είναι αρκετά δαπανηρό, γιατί περνάει από δύσκολες περιοχές και έχει πολλές παρακάμψεις οικισμών. Είχαν γίνει κάποιες παρεμβάσεις και τα προηγούμενα χρόνια σε αυτό το κομμάτι, με περίπου 30 χιλιόμετρα. Όπως ανέφερε και ο κ. Μουρατίδης, έχει ενταχθεί στη μελέτη, περίπου 5 εκατομμύρια και έχει δοθεί προτεραιότητα που είναι και τμήμα του Ε65, δηλαδή Προμαχώνας - Σέρρες και Δράμα - Καβάλα.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων)

Η σύνδεση με την Εγνατία γίνεται μέσω της Καβάλας και φυσικά μέσω των Σερρών από τον Προμαχώνα η έξοδος προς την κεντρική Ευρώπη. Έχει ολοκληρωθεί και η μελέτη για την παράκαμψη του Νευροκοπίου, δεν ξέρω ίσως να έχει δημοπρατηθεί το έργο γιατί είναι στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για να ενισχυθεί και ο άξονας Δράμα- Εξοχή.

Θέλω να προσθέσω εδώ ότι οι μελέτες αυτές στις οποίες αναφερθήκατε είναι προκαταρκτικές μελέτες, δεν είναι δηλαδή μελέτες τελικές για την κατασκευή ενός οδικού άξονα. Αντίθετα υπήρξαν οριστικές μελέτες και δημοπρατήθηκε από την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με 35 περίπου εκατομμύρια το έργο Αμφίπολη-Μεσοράχη, που είναι ένα έργο που διευκολύνει και την μετακίνηση μέχρι τη Δράμα και τις Σέρρες αλλά δεν είναι πάνω στον άξονα.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ ΤΖΙΜΑΣ: 

Το θέμα είναι πότε θα ολοκληρωθεί.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων):  

Δεν έχω πρόχειρα τα στοιχεία, αλλά θα σας απαντήσω. Έχει και η ΔΜΕΟ μια μελέτη. Η περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης κάνει μελέτες.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ ΤΖΙΜΑΣ: 

Το χειρίζεστε εσείς και εσείς μου απαντάτε. 18 μήνες χρόνο παράδοσης η εταιρία μελέτης είχε και έχουν περάσει τρία χρόνια, αυτό πρέπει να ελέγξετε.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): 

Πάντως συμφωνώ απόλυτα ότι ο νομός Δράμας έχει το μεγάλο αυτό έλλειμμα και μετά τη δημοπράτηση και αυτών των έργων και στην Πέλλα και στη Φλώρινα πρέπει να είναι απόλυτη προτεραιότητα όλων μας και πιστεύω ότι αυτό θα γίνει, η σύνδεσή της είτε με την Καβάλα, είτε με την Αμφίπολη, είτε με τις Σέρρες. Όλα τα έργα πρέπει να προωθηθούν.