4 Οκτ 2011

Διακυβερνητική και παρέμβαση Διαμαντοπούλου για τις ζημιές στο 3ο Λύκειο Κομοτηνής

Στο στόχαστρο του εισαγγελέα μπαίνουν πλέον οι μαθητές που συμμετέχουν σε καταλήψεις σχολείων, εξωσχολικοί παράγοντες που θεωρούνται υπαίτιοι για την πρόκληση υλικών ζημιών στα υπό κατάληψη σχολεία, αλλά και οι γονείς των ανήλικων μαθητών που απειλούνται με δίωξη για παραμέληση της εποπτείας τους.

Όσον αφορά τους διευθυντές και τους καθηγητές, μετατρέπονται ουσιαστικά σε «μάρτυρες κατηγορίας» των καταληψιών καθώς «κατά κανόνα γνωρίζουν την ταυτότητα όσων πρωταγωνιστούν στις καταλήψεις», όπως αναφέρεται σε χθεσινή εισαγγελική εγκύκλιο.


Σχολικές μονάδες υπό κατάληψη και πανελλαδική κινητοποίηση στις 3 Οκτωβρίου

Μέχρι χθες τελούσαν υπό κατάληψη 5 σχολικές μονάδες στη Ροδόπη. Πιο συγκεκριμένα το 3ο και 1ο Γυμνάσιο, το 2ο ΕΠΑΛ και το 2ο Ενιαίο Λύκειο καθώς και το Λύκειο των Σαπών.

Τα σχολεία που παραμένουν υπό κατάληψη σε όλη τη χώρα ξεπερνούν τα 600, αν και ο ακριβής αριθμός τους δεν μπορεί να προσδιοριστεί, αφού αρκετές σχολικές μονάδες προχωρούν σε κατάληψη για μία ημέρα και την επομένη επιστρέφουν στα μαθήματα.

Οι μαθητές από την πλευρά τους προγραμματίζουν για το προσεχές διάστημα συλλαλητήρια και πολύμορφες κινητοποιήσεις, προκειμένου να αναδείξουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Πανελλαδική κινητοποίηση με καταλήψεις σε όλα τα γυμνάσια και λύκεια της χώρας προβλέπεται για τη Δευτέρα 3 Οκτώβρη και σύμφωνα με πληροφορίες σ’ αυτές θα λάβουν μέρος και οι μαθητές των σχολικών μονάδων της Ροδόπης ενώ δεν αποκλείεται να επακολουθήσει άλλη μια διαμαρτυρία με πορεία στους δρόμους της πόλης.

Στην διακυβερνητική οι ζημιές στο σχολείο της Κομοτηνής

Τα φαινόμενα βίας, ανομίας και καταστροφής της δημόσιας περιουσίας, που έχουν ως συνέπεια να διακόπτεται η λειτουργία εκπαιδευτικών μονάδων, βρέθηκαν στο επίκεντρο της σύσκεψης που συγκάλεσε στο γραφείο του στη Βουλή, ο Πρωθυπουργός Γιώργος Α. Παπανδρέου, με την συμμετοχή του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Θόδωρου Πάγκαλου, της υπουργού Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου και των υπουργών Δημόσιας Διοίκησης Δημήτρη Ρέππα, Δικαιοσύνης Μιλτιάδη Παπαϊωάννου, Εσωτερικών Χάρη Καστανίδη και του υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη Μανώλη Όθωνα.

Αφορμή στάθηκαν οι βανδαλισμοί και οι σοβαρές καταστροφές που προκλήθηκαν τις προηγούμενες μέρες σε υπό κατάληψη λύκειο της Κομοτηνής χωρίς να έχουν επιληφθεί μέχρι τώρα οι αρμόδιες εισαγγελικές και αστυνομικές αρχές και να έχουν αναζητηθεί οι δράστες.

Η Διαμαντοπούλου για το τρίτο λύκειο της Κομοτηνής

Η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου τόνισε χθες ότι αν οι καταλήψεις παρατραβήξουν, ίσως οδηγηθούμε σε αναβολή των εισαγωγικών εξετάσεων. Πρόσθεσε ότι θα αναζητηθούν αστικές ευθύνες για τις καταστροφές, ενώ οι διευθυντές των σχολείων έχουν ευθύνη απέναντι στη δημόσια περιουσία και οφείλουν να λειτουργούν σύννομα.

Αναφερόμενη στην περίπτωση του σχολείου της Κομοτηνής που υπέστη φθορές ύψους περίπου 100.000 ευρώ από εξωσχολικούς, η κ. Διαμαντοπούλου υπαινίχθηκε ολιγωρία: «Ολα αυτά συμβαίνουν σε μια μικρή πόλη όπου άμεσα ειδοποιούνται η Αστυνομία και όλες οι Αρχές, η διευθύντρια είναι εκεί, αλλά δεν συλλαμβάνεται κανείς και δεν υπάρχει καμία απόδοση ευθυνών. Αυτό είναι ένα μείζον θέμα».

Το θέμα των μαθητικών καταλήψεων (χθες πλησίασαν τις 600 σε όλη τη χώρα, ενώ μαθητές περικύκλωσαν για λίγη ώρα και το υπουργείο Παιδείας) προκάλεσε και αντιπαράθεση του υπουργείου με την ΟΛΜΕ και τον Συνασπισμό. Η ΟΛΜΕ με ανακοίνωσή της κατήγγειλε ότι υποδιευθυντής λυκείου στην Αττική προκάλεσε σοβαρό τραυματισμό μαθήτριας, ενώ σε άλλο γυμνάσιο γονέας χτύπησε με κόπτη μαθητή που συμμετείχε σε κατάληψη.

Παρέμβαση εισαγγελέα Αρείου Πάγου

Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ιωάννης Τέντες με εγκύκλιό του έδωσε το... σύνθημα για την παρέμβαση σε όλα τα υπό κατάληψη σχολεία της χώρας όπου διαπράττονται αξιόποινες πράξεις, όπως διατάραξη οικιακής ειρήνης, απρόκλητη φθορά και κλοπή.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ανώτατος εισαγγελικός λειτουργός προ ημερών είχε ενημερώσει δύο φορές κυβερνητικούς παράγοντες ζητώντας να του διαβιβάσουν κατάλογο με τα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη, ώστε να κληθούν οι διευθυντές να καταθέσουν, αλλά τέτοια λίστα ουδέποτε έφτασε στη Δικαιοσύνη.

Ο κ. Τέντες εφιστά την προσοχή αστυνομικών και εισαγγελέων για την εφαρμογή του Αυτοφώρου θέτοντας σαφή όρια για την τήρησή του. «Σε εξαιρετικές και σοβαρές περιπτώσεις επιβάλλεται να ακολουθείται η αυτόφωρη διαδικασία εις βάρος εξωσχολικών ενήλικων δραστών. Αντίθετα, η αυτόφωρη διαδικασία εις βάρος ανήλικων μαθητών πρέπει να αποφεύγεται», διευκρινίζει ο εισαγγελέας. Υπόλογοι ποινικά μπορεί να βρεθούν και οι γονείς των μαθητών. Εξάλλου σε επιφυλακή βρίσκονται οι εισαγγελικές Αρχές προκειμένου, αν χρειαστεί, να παρέμβουν για τις καταλήψεις στα πανεπιστήμια (που χθες μειώθηκαν σε λιγότερες από 130 πανελλαδικά) αλλά και σε δημόσιους οργανισμούς και υπουργεία.

Αναζητώντας τον χαμένο χρόνο των καταλήψεων

Εκδρομές, Σάββατα και αργίες θα αξιοποιηθούν στα σχολεία της χώρας για την αναπλήρωση των χαμένων ωρών από τις καταλήψεις σε σχολεία.

Αυτό προβλέπεται στην εγκύκλιο της υφυπουργού Παιδείας κυρίας Εύης Χριστοφιλοπούλου που διαβιβάστηκε σήμερα στα σχολεία όλης της χώρας.

Οπως αναφέρεται σ´αυτήν «σας ενημερώνουμε ότι οι διδακτικές ώρες που δεν πραγματοποιούνται λόγω καταλήψεων θα αναπληρώνονται οπωσδήποτε».

Το υπουργείο καλεί τους διεθυντές των σχολείων «να προχωρήσουν άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες, για να κινηθεί η διαδικασία που προβλέπεται στη σχετική υπουργική απόφαση, ώστε η κάθε σχολική μονάδα να προβεί σε πρόταση για τον προγραμματισμό της αναπλήρωσης των μαθημάτων που δεν πραγματοποιούνται», όπως σημειώνεται στην εγκύκλιο.

Οπως προβλέπεται στην σχετική υπουργική απόφαση η αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών είναι δυνατό να εξασφαλίζεται, σταδιακά, με τους παρακάτω τρόπους:

α. Περικοπή περιπάτων και εκδρομών.

β. Περιορισμός των εργάσιμων ημερών των πολυήμερων εκδρομών.

γ. Προσθήκη διδακτικών ωρών μετά την ολοκλήρωση του ημερησίου προγράμματος, όπου ο σύλλογος κρίνει εφικτό ότι μπορεί να γίνει.

δ. Αξιοποίηση των σχολικών εορτών (πραγματοποιούνται και οι εορτές και τα μαθήματα).

ε. Αξιοποίηση Σαββάτων.

στ. Εφόσον η ύλη δεν μπορεί να καλυφθεί με τους παραπάνω τρόπους και απαιτηθεί παράταση του διδακτικού έτους, αυτό θα υλοποιηθεί με απόφαση του υπουργειου Παιδείας βάσει των ισχυουσών διατάξεων, μετά από τεκμηριωμένη εισήγηση των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαιδευσης, σε συνεργασία με τον Προϊστάμενο Επιστημονικής και Παιδαγωγικής καθοδήγησης.

Ακόμη, για τη διαδικασία αναπλήρωσης των ωρών διδασκαλίας που έχουν χαθεί, το Σχολικό Συμβούλιο, μετά από εισηγήσεις του Συλλόγου Διδασκόντων, του παιδαγωγικά υπεύθυνου Σχολικού Συμβούλου, του Συλλόγου Γονέων και του 15μελούς Συμβουλίου των μαθητών του κάθε σχολείου διατυπώνει τη γνώμη του στο Διευθυντή της Διεύθυνσης ή τον Προϊστάμενο του οικείου Γραφείου Δ.Ε μέχρι την τελευταία ημέρα του Φεβρουαρίου κάθε έτους.

Ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή ο Προϊστάμενος του Γραφείου εισηγείται τον τρόπο αναπλήρωσης των μαθημάτων και της ολοκλήρωσης της διδακτέας ύλης στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Πηγή:komotinipress

Drama-tika.blogspot.com, Ειδήσεις της Περιφέρειας ΑΜΘ