16 Οκτ 2011

Μαργαρίτης Τζίμας: Ανάσα για τους Έλληνες οι φορολογικές ρυθμίσεις της Νέας Δημοκρατίας

Φορολογία Εισοδήματος Νομικών Προσώπων

• Σύνταξη νέου Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος που θα έχει διάρκεια και θα στοχεύει στην απλοποίηση των σχετικών διατάξεων.
• Σύσταση Μόνιμης και Διαρκούς Επιτροπής στο υπουργείο Οικονομικών για την υπαγωγή στις διατάξεις του συνταγματικά κατοχυρωμένου Ν.2687/1953 (άρθρο 107), που προβλέπει σταθερό φορολογικό περιβάλλον διάρκειας 10 ετών για τα κεφάλαια του εξωτερικού που επενδύονται στην Ελλάδα.

• Για τη διατήρηση της σταθερότητας του συστήματος, να προβλέπεται ότι η ενδεχόμενη κατάθεση φορολογικού νομοσχεδίου, που θα περιλαμβάνει τυχόν διατάξεις που επηρεάζουν τη φορολόγηση επιχειρήσεων και φυσικών προσώπων, να πραγματοποιείται αμέσως μετά την ψήφιση του ετήσιου προϋπολογισμού του κράτους και άπαξ του έτους, εκτός εξαιρετικών και εκτάκτων περιπτώσεων.

• Ενιαίος Φορολογικός Συντελεστής 15% σε όλα τα Νομικά Πρόσωπα ( flat tax ). Στην Ελλάδα, δυστυχώς μέχρι σήμερα, δεν φορολογούνται τα κέρδη των επιχειρήσεων, αλλά η νομική μορφή τους. Το αποτέλεσμα είναι να δημιουργούνται στρεβλώσεις και αδικίες στην επιχειρηματικότητα, αλλά και αθέμιτος ανταγωνισμός.

• Μείωση του βασικού συντελεστή ΦΠΑ στο 19% από 23%, του μεσαίου στο 9% από 13% και του χαμηλού συντελεστή στο 5%.

• Υπαγωγή στο χαμηλότερο συντελεστή ΦΠΑ όλων των υπηρεσιών τουριστικού πακέτου και όχι μόνο της διαμονής.

• Διατήρηση του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου.

• Κατάργηση του συντελεστή ΦΠΑ 23% στα είδη εστίασης και επαναφορά του στο 9%.

• Παρακράτηση 15% στα διανεμόμενα κέρδη και εξάντληση της φορολόγησης των μετόχων ή εταίρων.

• Κατάργηση σε μόνιμη βάση των έκτακτων εισφορών, που στην πραγματικότητα αυξάνουν τους συντελεστές φορολόγησης.

• Επέκταση και βελτίωση του Συστήματος του Φορολογικού Πιστοποιητικού, για τις υποχρεωτικά ελεγχόμενες από ορκωτούς ελεγκτές εταιρείες και σε όποιες επιπλέον επιχειρήσεις επιθυμούν προαιρετικά να ενταχθούν, με ταυτόχρονη ένταξη στη διαδικασία των λογιστών που πιστοποιεί το Οικονομικό Επιμελητήριο.

• Θέσπιση αυστηρών ποινικών και διοικητικών κυρώσεων σε όσους εκδίδουν το Φορολογικό Πιστοποιητικό.

• Καθιέρωση παράλληλου αντικειμενικού τρόπου προσδιορισμού του ελάχιστου φορολογητέου εισοδήματος και δυνατότητα αμφισβήτησης και υπαγωγής σε λογιστικό προσδιορισμό με πιστοποίηση της φορολογικής υποχρέωσης από πιστοποιημένο λογιστή ή ορκωτό ελεγκτή για επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες με έσοδα μέχρι ενός χαμηλού ορίου.

• Επανεξέταση του συστήματος καταβολής του ΦΠΑ, έτσι ώστε ο φόρος να αποδίδεται στο Δημόσιο στον πραγματικό χρόνο της συναλλαγής ( real time VAT ).

• Αυτοματοποίηση στην επιστροφή ΦΠΑ ή άλλων φόρων που έχουν προκαταβληθεί. Πρόκειται για ένα ήπιο κίνητρο για επενδύσεις και εξαγωγές, που έχει ακυρωθεί στην πράξη από τα διαδικαστικά. Αντί επιστροφής, θα μπορούσε επίσης να γίνεται συμψηφισμός με άλλους φόρους της επιχείρησης ή του ομίλου στον οποίο αυτή ενδεχομένως ανήκει.

• Υποβολή δηλώσεων ηλεκτρονικά, χωρίς παρατάσεις και καταβολή ολόκληρου του οφειλόμενου ποσού στο δημόσιο ταμείο την επόμενη μέρα (με τη σχετική έκπτωση). Ή καταβολή σε δόσεις, όπου η πρώτη θα είναι ποσοστό του οφειλόμενου ποσού, ενώ το υπόλοιπο θα καταβάλλεται με προσαύξηση συμβατικού τόκου της Τραπέζης της Ελλάδος.

• Οι επιστροφές των φόρων από το δημόσιο που δεν γίνονται εμπρόθεσμα, θα επιβαρύνονται με τον συμβατικό τόκο της Τραπέζης της Ελλάδος, καθώς το κράτος για να είναι αυστηρό θα πρέπει να είναι και δίκαιο.

Φορολογία Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων

• Σύνταξη νέου Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων, που θα έχει διάρκεια και θα στοχεύει στην απλοποίηση των σχετικών διατάξεων.

• Μείωση των κλιμακίων και χαμηλότερη φορολογία, με αφορολόγητο στις 12.000 €, μείωση του ανώτατου συντελεστή από 45% στο 40% και σταδιακά μέσα σε τρία χρόνια στο 30%.


• Υπαγωγή στη φορολογία εισοδήματος όλων των κερδών που φορολογούνται αυτοτελώς με εξαίρεση τους τόκους, τα μερίσματα και τα έσοδα της Ναυτιλίας. Επίσης, η υπεραξία από πώληση ακινήτων, μετοχών εισηγμένων ή μη, εταιρικών μεριδίων, καθώς και η υπεραξία από ασφαλιστικά συμβόλαια και από πώληση μεριδίων αμοιβαίων κεφαλαίων φορολογούνται αυτοτελώς με ποσοστό 20%.

• Επανεξέταση της έννοιας της φορολογικής κατοικίας και των σχετικών διατάξεων που θεσπίστηκαν με το Ν.3943/2011, δεδομένου ότι οδηγούν σε αδικίες. Θέσπιση κινήτρων για την φορολογική κατοικία με σκοπό αφενός την ανάπτυξη της παραθεριστικής κατοικίας στην Ελλάδα και αφετέρου την προσέλκυση επιχειρηματιών και στελεχών για να εγκατασταθούν στη χώρα μας.

• Θέσπιση φοροαπαλλαγών με βάση εισοδηματικά, κοινωνικά και δημογραφικά κριτήρια

• Επανεξέταση της διαδικασίας συλλογής των αποδείξεων -με βάση το εισόδημα και διαμέσου της φοροκάρτας-, ως μέτρου που θα συμβάλλει στην καλλιέργεια της φορολογικής συνείδησης.

• Υποβολή δηλώσεων ηλεκτρονικά μέχρι 30 Απριλίου, χωρίς παρατάσεις και καταβολή ολόκληρου του οφειλόμενου ποσού στο δημόσιο ταμείο την επόμενη μέρα (με τη σχετική έκπτωση). Ή καταβολή σε δόσεις, όπου η πρώτη θα είναι ποσοστό του οφειλόμενου ποσού, ενώ το υπόλοιπο θα καταβάλλεται με προσαύξηση συμβατικού τόκου της Τραπέζης της Ελλάδος.

• Οι επιστροφές των φόρων από το δημόσιο που δεν γίνονται εμπρόθεσμα, θα επιβαρύνονται με τον συμβατικό τόκο της Τραπέζης της Ελλάδος, καθώς το κράτος για να είναι αυστηρό θα πρέπει να είναι και δίκαιο.

Φορολογία Ακίνητης Περιουσίας

• Πάγωμα των Αντικειμενικών Αξιών για 5 έτη.

• Αναπροσαρμογή του κόστους εκκίνησης (ΚΕ) και του ελάχιστου κόστους οικοδομής (ΕΚΚΟ) στις πραγματικές τιμές και επέκταση του ΕΚΚΟ σε όλες τις οικοδομικές άδειες (νέες κατασκευές και ανακατασκευές) και στις εγκρίσεις εργασιών μικρής κλίμακας.

• Αναπροσαρμογή των εργοδοτικών εισφορών.

• Μείωση του ΦΠΑ στην οικοδομή στο 19 %.

• Διατήρηση της αναστολής του Πόθεν Έσχες - για οποιαδήποτε κατοικία - για 3 χρόνια, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (αρθ. 28, Ν. 3986/2011).

• Κατάργηση του επαχθούς τέλους φορολόγησης ακινήτων που επιβάλλεται μέσω του λογαριασμού της ΔΕΗ και αντικατάστασή του από το ΕΤΑΚ (που δεν εισπράττεται σήμερα), τα έσοδα από την αύξηση του ΕΚΚΟ στα ακίνητα και την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής.

• Υπαγωγή σε αυτοτελή φορολογία 20% του ποσού της αποπληθωρισμένης υπεραξίας που προκύπτει από τη μεταβίβαση ακινήτων για ποσά άνω κάποιου ορίου.

• Κατάργηση του Φόρου Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας, μετατροπή του σε ΕΤΑΚ και διεύρυνση του πεδίου εφαρμογής του.

• Μείωση του Φόρου Μεταβίβασης ακινήτων στα επίπεδα των Ευρωπαϊκών Χωρών.
• Επέκταση της εφαρμογής των αντικειμενικών αξιών, όπου αυτές δεν υφίστανται.

Κυρώσεις και Μέτρα κατά της Φοροδιαφυγής

Στην κατεύθυνση της καταπολέμησης της φοροδιαφυγής προτείνουμε τα ακόλουθα μέτρα καταπολέμησης, καθώς και ορισμένες τροποποιήσεις υφισταμένων μέτρων που δεν αρμόζουν σε ένα Κράτος Δικαίου. Πιο συγκεκριμένα:

• Σε περιπτώσεις εκ προθέσεως φοροδιαφυγής για ποσά πάνω από ένα όριο, ο φορολογικός συμβιβασμός και η πληρωμή των φόρων δεν θα καταργούν τον αξιόποινο χαρακτήρα της φοροδιαφυγής και η τιμωρία της παράνομης συμπεριφοράς από ποινικής πλευράς θα ανήκει στην αρμοδιότητα της ποινικής δικαιοσύνης (κατάργηση πρώτου εδαφίου, δεύτερης παραγράφου άρθρου 24 Ν.2523/1997). Με τον τρόπο αυτό οι φορολογούμενοι θα αντιληφθούν ότι η φοροδιαφυγή είναι ένα άκρως επικίνδυνο και οικονομικά ασύμφορο εγχείρημα εφόσον η φορολογική συμμόρφωση με χαμηλούς συντελεστές δεν θα οδηγεί σε υπερβολική επιβάρυνση.

• Για όποιον δεν συμμορφωθεί και δεν δηλώσει την περιουσία του, εκτός από τις χρηματικές ποινές, θα προβλεφθεί και αυστηρή ποινή μέσω θέσπισης ποινικού αδικήματος. Η αμνηστία δεν θα αφορά τις περιπτώσεις νομιμοποίησης εσόδων από ξέπλυμα χρήματος, από εγκληματική δραστηριότητα και τους πολιτικούς.

• Αλλαγή του συστήματος των προσαυξήσεων για μη καταβληθέντες φόρους με θέσπιση προστίμου ως ποσοστό επί του κυρίου φόρου που δεν θα μειώνεται σε περίπτωση συμβιβασμού και την επιβολή τόκου υπερημερίας στον οφειλόμενο φόρο. Δηλαδή αν δεν πληρώθηκε κάποιος φόρος και η Πολιτεία το εντοπίσει θα επιβάλλεται ο φόρος, τόκος υπερημερίας επί του βεβαιωθέντος φόρου με βάση την ημερομηνία που έπρεπε να πληρωθεί και πρόστιμο υπολογιζόμενο σε ποσοστό του φόρου (προτείνεται 10%) το οποίο δεν θα μειώνεται αν υπάρξει συμβιβασμός. Σε περίπτωση οικειοθελούς εκπρόθεσμης καταβολής του φόρου από τον φορολογούμενο ο τόκος υπερημερίας θα οφείλεται κανονικά όμως το πρόστιμο θα μειώνεται ανάλογα με τη χρονική απόσταση από την ημερομηνία που έπρεπε να καταβληθεί ο φόρος. Εξαίρεση από τον κανόνα προστίμων οι περιπτώσεις πλαστών και εικονικών τιμολογίων.

• Θέσπιση ειδικής νομοθεσίας για τις εξωχώριες εταιρείες (Controlled Foreign Corporation Legislation- CFC ), που θα περιέχει τεκμήρια για την ανίχνευση ελεγχόμενων εταιρειών που έχουν συσταθεί μόνο για φορολογικούς σκοπούς, όπως αυτό της πραγματικής διοίκησης της επιχείρησης, για να αποκαλυφθούν και να φορολογηθούν στην Ελλάδα οι εξωχώριες εταιρείες.

• Θέσπιση γενικής αλλά πλήρους διάταξης για την φοροαποφυγή όπως διαθέτουν οι προηγμένες φορολογικά χώρες, ώστε να μπορούν να ακυρωθούν φορολογικά συναλλαγές οι οποίες γίνονται με αποκλειστικό σκοπό την αποφυγή φόρου χωρίς πραγματικό οικονομικό αντικείμενο.

• Δημιουργία νέου μηχανισμού φορολογικών ελέγχων, μέσω της εφαρμογής του elenxis (το οποίο δεν έχει λειτουργήσει) και της σύνδεσής του με ένα αναβαθμισμένο λογισμικό taxis που θα είναι σε θέση, με τη δημιουργία ηλεκτρονικού προφίλ φορολογουμένων φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων και ηλεκτρονική παρακολούθηση και επεξεργασία των οικονομικών δεδομένων τους από ειδικά εκπαιδευμένους ελεγκτές, να ανιχνεύει υποθέσεις προς έλεγχο.

• Κατάργηση αδικήματος μη καταβολής ληξιπρόθεσμων χρεών προς το Δημόσιο που δημιουργήθηκαν από τη μη πληρωμή φόρων, διότι αφενός για τη φοροδιαφυγή υπάρχει ξεχωριστή ποινική τιμωρία και αφετέρου επιβάλλεται με έναν άλλο τρόπο η καταργηθείσα προσωποκράτηση για χρέη προς το Δημόσιο ποινικοποιώντας μονομερώς το χρέος (δεν υπάρχει ποινικό αδίκημα για ληξιπρόθεσμο χρέος του Δημοσίου προς το φορολογούμενο) πράγμα που αντίκειται στην ισότιμη σχέση Πολιτείας και φορολογούμενου. Η Πολιτεία οφείλει να εισπράττει τα ληξιπρόθεσμα χρέη και όχι να νιώθει ικανοποιημένη από την ποινικοποίησή τους που δεν είναι μέτρο που απαντάται σε προοδευμένες χώρες.

• Ενοποίηση της νομοθεσίας, περί ενδοομιλικών συναλλαγών ( transfer pricing ) σε ένα νομοθέτημα (κατάργηση άρθ. 26 Ν.3728/2008 και ενσωμάτωση μερικών προβλέψεων του στα άρθρα 39 και 39Α του Ν.2238/1994), με πρόβλεψη για αποκλειστική αρμοδιότητα ελέγχου από το Υπουργείο Οικονομικών και με ειδική εκπαίδευση στελεχών του ή με αξιοποίηση στελεχών άλλων υπουργείων, που ήδη έχουν εκπαιδευτεί.

Δέσμη Ειδικών Προτάσεων
• Δημιουργία ιστοσελίδας στο Υπουργείο Οικονομικών, που θα περιλαμβάνει την περίληψη των διατάξεων του φορολογικού μας συστήματος -ανά κλάδο-, με στόχο την πληρέστερη πληροφόρηση και διευκόλυνση των ξένων επενδυτών.

• Κατάργηση του Κ.Β.Σ. και ενσωμάτωση των αναγκαίων διατάξεων σε αντίστοιχες φορολογίες.

• Εξοπλισμός των τελωνείων -συνοριακών και εισαγωγής- με σταθερές και κινητές μονάδες ελέγχου ( x - ray ).

• Εξίσωση Πετρελαίου Θέρμανσης με Κίνησης για πάταξη λαθρεμπορίου και διαφευγόντων φορολογικών εσόδων, με ταυτόχρονη επιδότηση στη βάση γεωγραφικών, οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων.

• Ενίσχυση με ανθρώπινο δυναμικό και σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό του Φοροεισπρακτικού Μηχανισμού Προληπτικού Ελέγχου του Υπουργείου Οικονομικών (ΣΔΟΕ). Στοχευμένοι και οργανωμένοι έλεγχοι στη διακίνηση των προϊόντων, για τον έλεγχο και την είσπραξη του ενδοκοινοτικού ΦΠΑ.

• Ταχεία εκδίκαση των 165.000 εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων, που «λιμνάζουν» στα Διοικητικά Δικαστήρια.

• Κατάργηση των Επιτροπών Διοικητικής Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών και υπαγωγή των υποθέσεων προς συμβιβασμό στο θεσμό της Διαιτησίας.

• Καθιέρωση επιβολής ετήσιου Τέλους σε όλα τα Νομικά Πρόσωπα ανεξαρτήτως μορφής, που βρίσκονται σε αδράνεια.

• Θέσπιση Φορολογικού Μηχανισμού για τη φορολόγηση του Διαδικτυακού Στοιχήματος.

• Επιβολή Τέλους Διαφήμισης και στις διαφημίσεις στο διαδίκτυο.

• Δημοσίευση στο διαδίκτυο των ατομικών λύσεων του Υπουργείου Οικονομικών.

• Δημοσίευση στο διαδίκτυο των Αποφάσεων της Επιτροπής Διαιτησίας.

• Κατάργηση Φόρων Υπέρ Τρίτων για την αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας και την αποτροπή στρεβλώσεων στην αγορά.

• Δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής στοιχείων - μεταβολών - δικαιολογητικών.

Από το Γραφείο Τύπου