9 Φεβ 2016

Θωμάς Μαργαρίτης: Ποιοι μας δουλεύουν για την σύνδεση μας με την Εγνατία; Σχεδιασμός για γέλια και για κλάματα…

Ανοιχτή επιστολή στον Υπουργό Μεταφορών - Υποδομών και Δικτύων κ. Σπίρτζη, στους Βουλευτές μας, στον Περιφερειάρχη, στον Αντιπεριφερειάρχη, τους Δημάρχους του Νομού μας και την ΝΕ του ΣΥΡΙΖΑ.

Αξιότιμοι Κύριοι,
Με πολύ μεγάλη περίσκεψη γράφω αυτές τις «αράδες». Δεν έχω σκοπό να θίξω κανέναν, αντιλαμβάνομαι ότι όλοι προσπαθούν για το καλό του τόπου. Όμως για το θέμα των οδικών αξόνων και τη σύνδεσή μας με την Εγνατία οδό που μας ταλαιπωρεί..


...δεκαετίες, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε και να ξεδιαλύνουμε κάποια πράγματα.

Ο Υπουργός Μεταφορών-Υποδομών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης, υπέγραψε πρόσφατα απόφαση (4-12-2015, ΦΕΚ 253/21-12-2015) που περιελάμβανε όλους  τους υφιστάμενους αλλά και προβλεπόμενους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, όπου περιλαμβάνονται όλοι οι υφιστάμενοι οδικοί διευρωπαϊκοί άξονες που κατευθύνονται στον Βορρά εκτός από εκείνους που αναφέρονται στην Περιφέρειά μας.

Καμία αναφορά για τον διευρωπαϊκό άξονα Ε61 (Σέρρες- Δράμα- Καβάλα),  καμία αναφορά για τον Καβάλα-Δράμα, που αποτελεί τμήμα του Ε61, καμία αναφορά για το τμήμα Δράμα-Αμφίπολη.

Στις 19 Ιανουαρίου 2016 με τον τίτλο «ΑΝΔΡΕΣ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ …………., ΕΞΩ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣΟΔΙΚΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ;» επεσήμανα το απαράδεκτο της εξαιρέσεως της περιοχής μας με την Υπουργική απόφαση και κατέδειξα ότι: 1) Επιχειρείται ξεκάθαρα αλλαγή της όδευσης του διευρωπαϊκού άξονα Ε61 (Σέρρες- Δράμα- Καβάλα)και αλλοίωση των αποφάσεων της Ευρωπαϊκής  Ένωσης για το πέρασμά του από την Δράμα, 2) Την μετατροπή του Ε61 από αυτοκινητόδρομο σε απλό δρόμο ταχείας κυκλοφορίας με αποτέλεσμα μόνο η περιφέρειά μας να στερείται από Βόρειο αυτοκινητόδρομο, με συνέπεια η Δράμα να είναι η μόνη πόλη που αποκλείεται από την επαφή της με αυτοκινητόδρομο.

Το άρθρο εκείνο το έγραψα -είχε προηγηθεί αντίστοιχο άρθρο από τον συμπολίτη μας Μάκη Μουρατίδη- διότι παρατηρήθηκε το εξής παράλογο που γεννούσε πολλά ερωτηματικά. Άλλα να γράφει η Υπουργική απόφαση και άλλες «υποσχέσεις» και «δεσμεύσεις» στους εκπροσώπους μας να έχει δώσει ο Υπουργός. Τόνισα επομένως ότι πρέπει να βρισκόμαστε σε εγρήγορση γιατί βαρεθήκαμε τις υποσχέσεις. Και επειδή πληροφορήθηκα ότι θα υπάρχει και «έγγραφη βεβαίωση του Υπουργού» για το τι θα γίνει με την Δράμα (που δεν αναφέρεται πουθενά στην απόφαση που εξέδωσε!!!) ανέμεινα να διαβάσω το έγγραφο που θα έστελνε.

Επεσήμανα επίσης, ενόψει της αναμονής του εγγράφου του, τους προβληματισμούς μου. Δηλαδή τι θα ισχύει; Η υφιστάμενη επαρχιακή οδός από Δράμα προς Αμφίπολη απλώς θα βελτιωθεί; Θα κατασκευασθεί νέος τετράιχνος ή δίιχνος αυτοκινητόδρομος ή ταχείας κυκλοφορίας; Τι θα γίνει τελικά με το τμήμα της υφισταμένης εθνικής οδού 12, τμήματος του Ε61, Καβάλα- Δράμα; Ποια θα είναι η όδευση του Ε61, αν τελικά κατασκευασθεί; Θα είναι Σέρρες-Δράμα-Καβάλα, όπως προβλέπεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ή θα οδεύσει κατευθείαν προς Καβάλα (μέσω Νέας Μπάφρας προς Ελευθερούπολη), εξαιρούμενη η Δράμα από αυτήν;

Επεσήμανα τότε δια του άρθρου μου, ότι έπρεπε να διευκρινισθούν όλα τα παραπάνω και να μην αρκεστούμε στα «κοκαλάκια» του κ. Σπίρτζη, με απλές βελτιώσεις των υφισταμένων δρόμων, αν και όταν γίνουν, χωρίς να αναγράφεται τίποτα σε Υπουργικές αποφάσεις  αλλά να στηρίζονται σε «έπεα πτερόεντα» και «δεσμεύσεις»  του Υπουργού, που σήμερα είναι και αύριο δεν είναι.

ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΦΗΜΗ «ΔΕΣΜΕΥΣΗ» Σπίρτζη δόθηκε  πρόσφατα στον τύπο υπό μορφή ΜΕΜΟ (νέα ακαταλαβίστικη έκφραση και αυτή από αυτές που συνηθίσαμε τελευταία να ακούμε!!!) δηλαδή κάτι σαν το «ρεζουμέ» από μια συνάντηση του Υπουργού με τους εκπροσώπους μας (Βουλευτές-Αντιπεριφερειάρχη και Δημάρχους) που έγινε την Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2016, χωρίς να υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση.

Το ΜΕΜΟ του κ. Σπίρτζη που παρουσιάσθηκε ως «μεγάλη επιτυχία» από τους τοπικούς κυβερνητικούς λέγοντας ότι «η επόμενη μέρα έφτασε» και θεωρώντας σίγουρη την κατασκευή των νέων οδικών αξόνων, ανέτρεψε τα πάντα, με απογοήτευσε και με προβλημάτισε πολύ περισσότερο, τόσο που σκέφθηκα ότι κάποιοι μας δουλεύουν και επιχειρούν να παίξουν με τα νεύρα μας. Και αυτό γιατί, παρουσιάζεται ένας σχεδιασμός για γέλια και για κλάματα. Και εξηγούμαι:

ΠΡΩΤΟΝ. Κριτική στο έγγραφο(;;;) που στάλθηκε.

Είναι ένα απλό σημείωμα για την συνάντηση που έγινε στο γραφείο του Υπουργού με τους εκπροσώπους μας. Δεν έχει το όνομα, ούτε την υπογραφή του Υπουργού, ούτε καν  ημερομηνία που στάλθηκε από κάποια συνεργάτιδα του Υπουργού. Αν αυτό είναι «έγγραφο» που μπορεί κανείς να λάβει υπόψη του και προσδίδει κύρος ή αξιοπιστία -όλοι όσοι ξέρουν τι σημαίνει έγγραφο κατά την έννοια του νόμου-, αλλά και αυτοί που ξέρουν κάποια «κολυβογράμματα», πρέπει να κάψουν τα πτυχία τους στην πλατεία Ελευθερίας της Δράμας.

Κατά την γνώμη μου είναι ένα σημειωματάριο, ένα πραγματικό «μπακαλοτέφτερο», με άγνωστο τον συντάκτη του (ακούγεται ότι το έστειλε μια συνεργάτης του Υπουργού), που στάλθηκε για να τυφλώσει τελείως τους θολωμένους από την οικονομική κρίση οφθαλμούς μας.

ΔΕΥΤΕΡΟΝ. ΕΚΕΙΝΟ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΜΕ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΕ και με εξόργισε ήταν το περιεχόμενο του «σημειωματάριου» - «μπακαλοτέφτερου», που δεν είναι έγγραφο κατά τα παραπάνω, όπου γράφεται επακριβώς ότι «Η σύνδεση της Δράμας με τον άξονα της Εγνατίας οδού, καθίσταται δυνατή τόσο ανατολικά μέσω της υφισταμένης Εθνικής οδού 12 προς Καβάλα, όσο και Δυτικά της πόλης με χρήση κατά σειρά των υφισταμένων Εθνικών οδών 12 και 59 προς Αμφίπολη. Για την βελτίωση και αναβάθμιση αυτών των συνδέσεων ώστε να αποκτήσουν χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου εκπονούνται με μελέτες για τους:

1.Κάθετος άξονας «Δράμα-Καβάλα»
2.Κάθετος άξονας «Δράμα-Αμφίπολη»

Δεδομένης της ωριμότητας των μελετών του άξονα «Δράμα-Αμφίπολη» αλλά και της αμεσότερης μέσω αυτού πρόσβασης στον Λιμένα Θεσσαλονίκης, προτάθηκε και έγινε αποδεκτό από τον κ. Υπουργό να δοθεί προτεραιότητα  στην κατασκευή αυτού. Για την χρηματοδότησή του θα υποβληθεί τον Φεβρουάριο 2016 πρόταση για ένταξη στο ΕΣΠΑ, ΣΕΣ 2014-2020, στο Εθνικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον Μεταφορές» συνολικού προϋπολογισμού 0,4 δις ευρώ.

Τι μας λέει, αν μας λέει ο Υπουργός στο ανυπόγραφο κείμενο, στο οποίο υπονοείται ότι συμφώνησαν και οι εκπρόσωποί μας στην συνάντηση μαζί του:

1) Ότι η σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία μπορεί να γίνει ανατολικά μέσω της υφιστάμενης  και χαρακτηρισμένης ως Εθνικής οδού 12 προς Καβάλα και δυτικά με χρήση κατά σειρά των υφισταμένων Εθνικών οδών 12 και 59 προς Αμφίπολη. Με πρώτη ματιά ένα ανυποψίαστος πολίτης, μη γνώστης του ούτως ή άλλως πολύπλοκου αυτού θέματος, θα νόμιζε ότι σαφώς γίνονταν αναφορά στους υφιστάμενους δρόμους από Καβάλα-Δράμα προς Αμφίπολη που χρησιμοποιούμε όταν ταξιδεύουμε για Θεσσαλονίκη, μέσω Ροδολίβους-Πρώτης-Μπάφρας-Μεσολακκιάς-Αμφίπολης). Δυστυχώς δεν γίνεται αναφορά σε αυτήν την όδευση.

Η εθνική οδός 12 που αναφέρει το «σημείωμα» του Υπουργού είναι ο δρόμος Καβάλα-Δράμα-Σιταγροί-Αλιστράτη-Μεσορράχη-Ζίχνη-Σέρρες. Η εθνική οδός 59 είναι η οδός Μεσορράχη-Αμφίπολη. Αντιλαμβάνεσθε δηλαδή τι γράφει το σημείωμα του Υπουργού. Έξοδο στην Αμφίπολη μέσω των Εθνικών οδών 12 και 59 δηλαδή Καβάλα-Δράμα-Σιταγροί-Αλιστράτη-Ζίχνη-Μεσορράχη-Αμφίπολη!!!.

Αν κάποιος αμφιβάλλει, μπορεί να ανατρέξει στους χάρτες του Google (Google maps) στον υπολογιστή ή στο κινητό του και θα διαπιστώσει τα παραπάνω.

2) Ότι για την βελτίωση και αναβάθμιση αυτών των συνδέσεων (δηλαδή 12 και 59 εθνικών οδών) ώστε να αποκτήσουν χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου, εκπονούνται μελέτες για τους κάθετους άξονες (Καβάλα-Δράμα και Δράμα-Αμφίπολη), προφανώς εννοώντας την όδευσή τους από Καβάλα-Δράμα-Σιταγροί-Αλιστράτη-Ζίχνη-Μεσορράχη.

Δηλαδή οι μελέτες που ακούμε τόσα χρόνια ότι εκπονούνται, γίνονται για να βελτιωθούν οι υφιστάμενοι εθνικοί δρόμοι ώστε να λάβουν χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου και να βγαίνουμε στην Αμφίπολη μέσω Αλιστράτης, Ζίχνης και Μεσοράχης; Καμία μελέτη δεν γίνεται για τον υφιστάμενο επαρχιακό δρόμο Δράμα-Αμφίπολη, όπως τουλάχιστον γνωρίζουν από όσα ακούνε όλοι οι Δραμινοί;

Τι σημαίνει η αναβάθμιση και βελτίωση των εθνικών αυτών οδών; Θα περνάμε μέσα από την Αλιστράτη, την Ζίχνη, την Μεσοράχη και όλα τα χωριά τους ή θα γίνει νέα χάραξή τους ή παράκαμψή τους;

Για την επαρχιακή οδό Δράμα-Αμφίπολη, αυτήν που σήμερα χρησιμοποιούμε δεν γίνεται καμία αναφορά, εκτός από τις εθνικές οδούς 12 και 59, όπως παραπάνω περιγράφηκε η όδευσή τους. Σημειώνεται ότι στο χαρτί του Υπουργού αναφέρεται ότι, η σύνδεση της Δράμας με τον Άξονα της Εγνατίας οδού καθίσταται δυνατή μόνο με τις παραπάνω (12 και 59) εθνικές οδούς. Πάνε να μας τρελάνουν τελείως;

3) Δεν μιλά για κανέναν αυτοκινητόδρομο άλλο, μόνο για βελτιώσεις και αναβαθμίσεις των εθνικών οδών 12 και 59. Δεν μιλά καν για σύνδεση με τον Διευρωπαϊκό άξονα Ε61. Άρα ο άξονας αυτός αν γίνει, θα οδηγηθεί μέσω Μπάφρας ή άλλου σημείου κατευθείαν στην Ελευθερούπολη χωρίς να πλησιάζει καν την πόλη της Δράμας ή να αγγίξει τα όρια του Νομού.

4) Αναφέρει αορίστως ότι η χρηματοδότηση των εθνικών οδών 12 και 59, βελτιώσεων και αναβαθμίσεων θα γίνει μέσω του νέου ΕΣΠΑ, στο Εθνικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, χωρίς κανένα χρονοδιάγραμμα, χωρίς καμία δέσμευση.

ΤΑ ΘΛΙΒΕΡΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΜΕΙΛΙΚΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ:

1) Ο υφιστάμενος επαρχιακός δρόμος Δράμα-Αμφίπολη που δεν είναι χαρακτηρισμένος ως εθνική οδός ΔΕΝ μπορεί να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ. Και αυτό γιατί στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα προηγούνται οι διευρωπαϊκοί άξονες και οι εθνικοί δρόμοι και όχι οι επαρχιακοί. 

Άρα για να χρηματοδοτηθεί η κατασκευή του επαρχιακού δρόμου Δράμα-Αμφίπολη( εκτός από τον διευρωπαϊκό άξονα Ε61 και τους εθνικούς δρόμους 12 και 59, δηλαδή Καβάλα-Δράμα-Σιταγροί-Αλιστράτη-Ζίχνη-Μεσορράχη-Αμφίπολη, που δύνανται να χρηματοδοτηθούν από το νέο ΕΣΠΑ), θα πρέπει ή να αλλάξουν οι κανονισμοί του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 ή να αλλάξει χαρακτηρισμό από επαρχιακή σε εθνική οδό το τμήμα Δράμα-Αμφίπολη, όπως σήμερα το ξέρουμε.

Άρα με την δέσμευση του Υπουργού σαφώς εγκαταλείπεται ο άξονας από Δράμα προς Αμφίπολη, που θέλαμε να κατασκευασθεί, για τους παραπάνω λόγους αλλά και γιατί δεν είναι επιλέξιμος ούτε στο Τομεακό Πρόγραμμα, ούτε στο Επιχειρησιακό Περιφερειακό Πρόγραμμα που στερείται πόρων.

2) Το σημείωμα του Υπουργού μιλά για βελτίωση-αναβάθμιση των εθνικών οδών 12 και 59, ώστε να λάβουν χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμων. Ερώτημα. Εμείς αυτό ζητούσαμε; Να βελτιωθούν και να αναβαθμιστούν οι εθνικοί οδοί 12 και 59 από Καβάλα-Δράμα-Σιταγροί-Αλιστράτη-Ζίχνη-Μεσορράχη- Αμφίπολη, και να οδηγούμαστε στην Εγνατία μέσω του δρόμου αυτού που θα έχει τα χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου; Και τι θα πει βελτίωση και αναβάθμιση; Θα διαπλατυνθούν όπου μπορούν οι υφιστάμενοι δρόμοι και αντί να περνάμε μέσα από Ροδολίβος, Πρώτη, Μεσολακκιά κ.λ.π όπως συμβαίνει σήμερα θα περνάμε μέσα από τα χωριά της Αλιστράτης της Ζίχνης και της Μεσορράχης ώσπου να βγούμε στην Αμφίπολη; Αυτούς τους κάθετους άξονες θέλουμε;

3) Οι αποφάσεις των συλλογικών οργάνων της περιφέρειας (δημοτικά συμβούλια, φορείς κ.λ.π) που εγκρίθηκαν ομόφωνα από την περιφερειακή ένωση δήμων και περιελήφθησαν στην απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου στην συνεδρίαση της 17ης Δεκεμβρίου 2015 έλεγαν και ζητούσαν άλλα πράγματα. Ζητούσαν μέσω του διευρωπαϊκού άξονα Ε61 (Σέρρες-Δράμα-Καβάλα) να εξασφαλίζεται η κατασκευή του δρόμου Σέρρες-Μπάφρα-Δράμα-Καβάλα, που μπορεί να χρηματοδοτηθεί. Θα απέμενε το τμήμα Μπάφρα-Αμφίπολη (επαρχιακός δρόμος), που θα μπορούσε να κατασκευασθεί με εθνικούς πόρους, για να υπάρχει διπλή έξοδος της Δράμας στην Εγνατία οδό. Αυτές οι αποφάσεις πετάχθηκαν στα σκουπίδια; Στην συνάντηση του Υπουργού με τους αιρετούς εκπροσώπους μας δεν τέθηκαν οι αποφάσεις των συλλογικών οργάνων και του περιφερειακού συμβουλίου; Αν τέθηκαν, απορρίφθηκαν και δεν λήφθηκαν υπόψη από τον Υπουργό; Άλλαξε στην διαδρομή η επίσημη θέση μας; Τι ακριβώς συμβαίνει; Και για να μην παρεξηγηθώ θέτω τα παραπάνω ερωτήματα γιατί από το ραβασάκι-ΜΕΜΟ του Υπουργού «αχνοφαίνεται» μία συναίνεση των εκπροσώπων μας σε όσα γράφει ο Υπουργός.
Αξιότιμοι Εκπρόσωποί μας,

Ο Υπουργός κ. Σπίρτζης με την από 4-12-2015 (ΦΕΚ 253/21-12-2015) απόφασή του εξαίρεσε τους διευρωπαϊκούς οδικούς άξονες της περιφέρειάς μας, άρα και τον Ε61. Αφού ο Ε61 εξαιρέθηκε, ή δεν θα κατασκευασθεί ή πρόκειται να αλλάξει όδευση, να γνωρίζετε ότι ο επαρχιακός δρόμος Δράμα-Αμφίπολη, δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί γιατί δεν είναι επιλέξιμος κατά τα παραπάνω.

Γι’ αυτό γίνεται λόγος στο ανυπόγραφο και χωρίς ημερομηνία «έγγραφο» για βελτίωση-αναβάθμιση των εθνικών οδών 12 και 59 Καβάλα-Δράμα-Σιταγροί-Αλιστράτη-Ζίχνη-Μεσορράχη- Αμφίπολη από το οποίο έγγραφο μάλιστα «εικάζεται» ότι εσείς το θελήσατε και το ζητήσατε και ότι αυτήν την όδευση χαρακτηρίζει ως οδικούς άξονες Καβάλα-Δράμα και Δράμα-Αμφίπολη ο Υπουργός (!!!!).

Μου είναι αδιανόητο να φανταστώ ότι εσείς συναινέσατε σε αυτήν την άποψη. Για μένα είναι σαφές ότι γίνεται μια προσπάθεια παγίδευσης όλων σας, στην αγωνία σας να δώσετε επιτέλους λύση στο χρονίζον πρόβλημα της απομόνωσης της Δράμας. Εσείς ζητάτε το Δράμα-Αμφίπολη του επαρχιακού δικτύου που δεν μπορεί να κατασκευασθεί και ο Υπουργός λέει ότι συμφωνήσατε για βελτίωση των εθνικών οδών 12 και 59 που θα μας οδηγήσει στην Αμφίπολη μέσω Αλιστράτης και Ζίχνης. Η λύση αυτή όχι μόνο δεν είναι εφικτή και υλοποιήσιμη αφού ούτε χρονοδιάγραμμα κατασκευής έχει, ούτε τον τρόπο κατασκευής αναφέρει και  έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τις αποφάσεις των συλλογικών μας οργάνων. Μιλά για άλλη τελείως διαφορετική όδευση προς Αμφίπολη, μιλά για βελτίωση-αναβάθμιση των υφιστάμενων εθνικών οδών 12 και 59 , χωρίς να αναφέρεται σε νέα χαράξεις κ.λ.π. Μιλά τέλος για κόστος 0,4 δις ευρώ μέσω του ΕΣΠΑ και του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Περιβάλλον-Μεταφορές», χρήματα που είναι βέβαιο ότι δεν υπάρχουν.

Αν πράγματι υπάρχουν τα 0,4 δις ευρώ, σκεφτείτε ότι τα χρήματα είναι υπέρ αρκετά αν διοχετευθούν στην περιφέρειά μας ή στην «Εγνατία», για να κατασκευασθούν άψογοι καινούργιοι δρόμοι από Καβάλα-Δράμα-Μπάφρα-Αμφίπολη και να περισσέψουν κιόλας.

Αγαπητοί εκπρόσωποί μας,

Στηρίξτε την προσπάθεια των συλλογικών οργάνων και την απόφαση της περιφέρειας. Απαιτείστε να εκδοθεί νέα υπουργική απόφαση που θα παρουσιάζει τους οδικούς άξονες της περιφέρειάς μας και της Δράμας. Διεκδικήστε τον Ε61, Σέρρες-Δράμα-Καβάλα, με το πέρασμά του, όσο το δυνατόν πιο κοντά στη Δράμα. Ο διευρωπαϊκός αυτός άξονας μπορεί να χρηματοδοτηθεί. Νομίζω ότι αντιλαμβάνεστε ότι ο Ε61 μεθοδεύεται να οδεύσει κατ’ ευθείαν στην Ελευθερούπολη της Καβάλας μέσω Μπάφρας, χωρίς να περάσει από τη Δράμα.

Η αναβάθμιση και βελτίωση των εθνικών δρόμων 12 και 59 που αναφέρει στο χαρτί του ο Υπουργός, δεν πρέπει να είναι στο σχεδιασμό μας, αφού εξαιρείται τελείως και εγκαταλείπεται ο Δράμα-Αμφίπολη (επαρχιακός δρόμος) που διεκδικούσαμε χρόνια και ο οποίος δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί κατά τα ανωτέρω. Εάν υιοθετήσετε αυτό που ως «έγγραφη δέσμευση» ο κ. Σπίρτζης παρουσίασε, τότε είμαι βέβαιος ότι «θα σας την βγει και από πάνω» όταν δεν θα γίνει τίποτα. Θα σας πει εύλογα, αυτά που ζητούσατε αυτά σας έδωσα, αν δεν ήταν εφικτά εσείς φταίτε που τα ζητήσατε!!!!

Αντί λοιπόν να «πανηγυρίζουμε», να απαιτήσετε την έκδοση υπουργικής απόφασης και για την περιφέρειά μας με σαφή πρόβλεψη για τα έργα που θα γίνουν σ’ αυτήν και στην Δράμα σύμφωνα με τις αποφάσεις των συλλογικών οργάνων και του περιφερειακού συμβουλίου.

Κύριε Υπουργέ,

Μην παίζεις με τα ούτως ή άλλως «κουρελιασμένα» από την οικονομική κρίση νεύρα μας.

-Δεν μπορείς να βγάζεις υπουργική απόφαση που εξαιρείται μόνο η περιφέρειά μας και η Δράμα και να μας στέλνεις «παραπλανητικές δεσμεύσεις» σε μπακαλοτέφτερα που είναι και ανεφάρμοστες ελλείψει χρημάτων.

-Ακούγεται ότι θα έρθεις στη Δράμα για εξαγγελίες. Τέτοιες προφορικές εξαγγελίες ή δεσμεύσεις συνοδευτικές του παραπλανητικού χαρτιού που έστειλες, το έκαναν πολλοί υπουργοί στο παρελθόν.

-Βγάλε πρώτα υπουργική απόφαση για τον σχεδιασμό των αυτοκινητοδρόμων στην περιφέρειά μας και στην Δράμα σύμφωνα με την απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου και μετά έλα στην πόλη μας για να έχει αξία και η επίσκεψή σου.

Αγαπητοί εκπρόσωποι του τοπικού ΣΥΡΙΖΑ,

Σας απευθύνω με όλη μου την αγάπη μία καλοπροαίρετη παραίνεση, χωρίς ίχνος αντιπολιτευτικής διάθεσης, αλλά με πνεύμα καλής θέλησης, ώστε να έρθει το επιθυμητό για όλους αποτέλεσμα στο θέμα των αυτοκινητοδρόμων και της εξόδου μας στην Εγνατία που μας ταλαιπωρεί δεκαετίες.

Ο στόχος μας ως Δραμινών που αγαπάμε τον τόπο, πέρα από κόμματα και χρώματα πρέπει να είναι κοινός. Αντιλαμβάνομαι την αγωνία σας να γίνουν έργα στο νομό μας και να λυθούν χρονίζοντα θέματα αφού σε πολλά, χωρίς να ευθύνεσθε, σας χρεώνεται ακόμα και το προπατορικό αμάρτημα. Αυτήν την αγωνία έχουν και οι απλοί πολίτες αλλά και οι αιρετοί με άλλη πολιτική ιδεολογία, γιατί σε τελική ανάλυση ο λαός κρίνει από το έργο που επιτελείται γενικά στον ταλαίπωρο τόπο μας, με τη συνδρομή όλων των πολιτικών εκφραστών μας, μέσα από το μετερίζι που ο λαός στον καθένα  ανέθεσε. Μόνο τότε δεν απαξιώνεται ο πολιτικός κόσμος στο σύνολό του, πράγμα που δυστυχώς συμβαίνει σήμερα, όταν όλοι μαζί αγωνιζόμαστε για το κοινό καλό.

Πρώτα εσείς πρέπει να ξεκαθαρίσετε τα πράγματα. Πιέστε τον Υπουργό για λήψη υπουργικής απόφασης και φέρτε τον στην Δράμα να μας πει τι θα γίνει. Καθαρά και ξάστερα.

Ασάφειες, ανέξοδες και αδιέξοδες υποσχέσεις που γαργαλούν τα αυτιά, χωρίς αποτέλεσμα και ουσία δεν συγχωρούνται πλέον. Κλείνω με τον τίτλο του παλιού άρθρου μου: «ΑΝΔΡΕΣ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ…ΟΙ ΚΑΙΡΟΙΟΥ ΜΕΝΕΤΟΙ». Σήμερα είναι πιο επίκαιρο από τότε που το έγραψα. Μην μας κοροϊδεύετε άλλο.

Του Θωμά Μαργαρίτη, Δικηγόρου, τ. Δημάρχου και τ. Προέδρου του Δικηγορικού  Συλλόγου Δράμας