29 Οκτ 2014

PROJECT Δημοτικό Συμβούλιο #3: ΟΝΕΙΡΟΥΠΟΛH

Τα δύο πρώτα θέματα του Δημοτικού Συμβουλίου της 26ης Οκτωβρίου είχαν ως κύριο αντικείμενο συζήτησης τη διεξαγωγή της φετινής Ονειρούπολης.


Ως Project Δράμα 2020 θεωρούμε ιδιαιτέρως σημαντικό να ανοίξει μια ευρύτερη κουβέντα για τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή, που διοργανώνεται στην πόλη μας. Αναλάβαμε λοιπόν την πρωτοβουλία και καταθέσαμε στο Δημοτικό Συμβούλιο μια ολοκληρωμένη άποψη, όχι τόσο για τα άμεσα οργανωτικά ζητήματα όσο για τον χαρακτήρα και τις προοπτικές της Ονειρούπολης στο μέλλον.

Κατατέθηκε τροποποίηση του Σχεδίου Δράσης της ΔΕΚΠΟΤΑ (όπου με νέο Δελτίο Τύπου θα επανέλθουμε συνολικά και, ειδικότερα, ενόψει της σύνταξης του νέου Σχεδίου για το 2015). Η τροποποίηση αφορά στη μεταφορά των 400.000€ από το Δήμο στη ΔΕΚΠΟΤΑ για τη διεξαγωγή της Ονειρούπολης 2014 και την υπερψηφίσαμε με την επιφύλαξη να καταρτιστεί και να κοινοποιηθεί άμεσα ο Αναλυτικός Προϋπολογισμός της δράσης.

Από την πρότασή μας, την οποία και δημοσιοποιούμε σήμερα στους πολίτες της Δράμας, είναι εμφανές πως τα χρήματα αυτά φαίνονται υπερβολικά, από τη στιγμή που δεν είναι ξεκάθαρα ούτε τα οφέλη, ούτε οι ωφελούμενοι από την Ονειρούπολη με τη σημερινή της μορφή. Θα είμαστε, για αυτόν το λόγο, παρόντες στη διαπαραταξιακή επιτροπή που συγκροτείται για την Ονειρούπολη για να ελέγχουμε και να αξιολογούμε το καθετί, τοποθετώντας πολίτες και όχι αιρετό ως αντιπρόσωπο.

Ακολουθεί η πρότασή μας:

ΠΡΟΤΑΣΗ PROJECT ΔΡΑΜΑ 2020 ΓΙΑ ΟΝΕΙΡΟΥΠΟΛΗ

Η Ονειρούπολη ξεκίνησε ως μια προσπάθεια του δήμου να ανταποκριθεί στην ανάγκη δημιουργίας χριστουγεννιάτικου κλίματος, με την έννοια που το συναντούμε σε θεματικά πάρκα αναψυχής. Καθιερώθηκε ως θεσμός, αφού κατάφερε να συλλάβει το πνεύμα της εποχής και συνένωσε, σε κάποιο βαθμό, επιχειρηματίες της περιοχής γύρω από αυτόν το σκοπό.

Τα μεγέθη επισκεψιμότητας των πρώτων ετών, αποτέλεσμα της επικοινωνιακής διαχείρισης της διοργάνωσης, συνετέλεσαν ως ένα βαθμό στην καθιέρωση της Δράμας ως χειμερινού προορισμού. Η πόλη απέκτησε φήμη και το γόητρο των κατοίκων για την πόλη τους αυξήθηκε. Εν τέλει, η διοργάνωση έχει καταφέρει να δημιουργήσει μια τουριστική κατά βάση ταυτότητα για την πόλη, αφού η Δράμα συνδέθηκε ενεργά για κάποια χρόνια στη συνείδηση των επισκεπτών ως μια “Ονειρούπολη”.

Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, η οικονομική κρίση και η δημιουργία άλλων παρόμοιων θεματικών πάρκων και φεστιβάλ με εμπορικό περιεχόμενο ανά την Ελλάδα, και ειδικότερα στη βόρεια Ελλάδα, με λιγότερο ή περισσότερο επιτυχημένες απομιμήσεις, σε συνδυασμό με την καθήλωση της δημιουργικότητας  των εγχώριων διοργανωτών και την αλλοίωση του αρχικού της χαρακτήρα, έχουν μειώσει τους εκτός Δράμας επισκέπτες. Η Ονειρούπολη κατέληξε να επιβαρύνει τον Προϋπολογισμό του Δήμου, χωρίς αντίστοιχα οφέλη, κυρίως εξαιτίας της αμφιβόλου ποιότητας και των ακριβών για το επίπεδο τους δραστηριότητων. Για να μη μιλήσουμε για τα πάμπολλα οργανωτικά λάθη από την υποδοχή των επισκεπτών από άλλες πόλεις, μέχρι τη φιλοξενία και τις δυνατότητες ψυχαγώγησής τους. Η προσπάθεια που έγινε από την προηγούμενη δημοτική αρχή να εισάγει ορισμένα τεχνοκρατικά στοιχεία στη διοργάνωση, δε συνοδεύτηκε από καμία πρόνοια για την συνδεση των δημοτών με την Ονειρούπολη. Η Ονειρούπολη έπαψε να είναι μια γιορτή της πόλης και έγινε μια γιορτή του Δήμου! Αυτό είναι και το πρώτο που πρέπει να αλλάξει!

Επιβάλλεται να αναβαθμιστεί, να επαναπροσδιοριστεί, να αναζητηθεί ενα νέο περιεχόμενο με κατάρτιση πενταετούς σχεδίου με τους επιθυμητούς στόχους της διοργάνωσης! Με άλλα λόγια να γίνει μια αυτόνομη μεγάλη διοργάνωση (mega event), μεγαλύτερη από ένα απλό φεστιβάλ, να γίνει μέρος της αποστολής μας για την οικονομική ανόρθωση της πόλης! Έτσι μόνο θα αποτελέσει βασικό πυλώνα εξωστρέφειας της Δράμας και θα κρατήσει τη θέση της ανάμεσα σε παρόμοιες γιορτές που αναπτύσσονται στη χώρα μας με σκοπό να προσελκύσει το ενδιαφέρον πολιτών της γειτονικής Βουλγαρίας και της Τουρκίας.

Το Project Δράμα 2020 προτείνει για την Ονειρούπολη:

- Να επανασχεδιαστεί η ταυτότητά της ανάλογα με την τουριστική ταυτότητα της πόλης (η οποία είναι αναγκαίο να συγκροτηθεί), έτσι ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στα πολιτισμικά χαρακτηριστικά της περιοχής χωρίς να χάσει τον εμπορικό της προσανατολισμό.

- Να αποτελέσει μια γιορτή, η οποία θα εκπέμπει το πνεύμα των Χριστουγέννων και όχι την εντύπωση ότι είναι απλά μια χειμωνιάτικη εμποροπανήγυρη, που βασίζεται στα συγκρουόμενα και τα τρενάκια. Σε αυτό θα συντελέσει η καλύτερη χωροταξία της χριστουγεννιάτικης αγοράς της Ονειρούπολης και η απομόνωση των διάφορων παιχνιδιών (πλην των Καρουζέλ), που απευθύνονται στα παιδιά, αλλά λίγη σχέση έχουν με μια Χριστουγεννιάτικη γιορτή. Πρέπει να απλωθεί και σε άλλους χώρους, όπως του πάρκου ανάπλασης (χώρος, όπου οι εγκαταστάσεις λούνα παρκ μπορούν να φιλοξενηθούν) και της λίμνης της Αγ. Βαρβάρας με ήπιου τύπου δραστηριότητες που να υπογραμμίζουν την τοπική διάσταση της Ονειρούπολης.

- Να ακολουθηθεί το παράδειγμα των κεντρικών και βόρειων ευρωπαϊκών χωρών χρησιμοποιώντας καλές πρακτικές στη σχεδίαση τέτοιων αγορών, στη διοργάνωση παράλληλων εκδηλώσεων και στον τρόπο προσέλκυσης τουριστών.

- Να οριστεί, επιτέλους, καλλιτεχνικός διευθυντής, αφού πάψει να λειτουργεί ως υπεύθυνη για τη διοργάνωσή της η διαπαραταξιακή επιτροπή, η οποία αποτελείται από δημοτικούς συμβούλους, που στην πλειοψηφία τους δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με το αντικείμενο.

- Να εμπλουτισθεί θεματολογικά με άνοιγμα συνεργασιών με εμπορικά εταιρικά brands εν είδει μεγάλων χορηγών (από την εστίαση και τον τουρισμό) προκειμένου να καταστεί κερδοφόρα! Στόχος είναι να αντιμετωπιστεί η Ονειρούπολη ως τουριστικό προϊόν που επιβάλλεται να προσελκύσει μεγάλους χορηγούς για την κατασκευή, με σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα,  μεγάλων εγκαταστάσεων ελαφράς κατασκευής, όπως μια λυόμενη θεατρική σκηνή. Μια τέτοια κατασκευή, η οποία απουσιάζει από την πόλη, θα μπορούσε να φιλοξενήσει εκδηλώσεις κατά τη διάρκεια της Ονειρούπολης, ενώ συγχρόνως θα έλυνε το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης στέγης για αίθουσα κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου, για θεατρικές παραστάσεις, τοπικές και εισαγόμενες, για συναυλίες και υπερθεάματα, που απαιτούν σκηνές με υψηλές προδιαγραφές. Αυτό αναμφίβολα θα αποτελέσει πόλο έλξης επισκεπτών, οι οποίοι θα ενδιαφέρονται να παραμείνουν στην πόλη μία και δύο διανυκτερεύσεις τόσο στη διάρκεια της Ονειρούπολης όσο και καθόλη τη διάρκεια του έτους, το οποίο είναι και ζητούμενο!

- Σε ένα παράλληλο πρόγραμμα μπορούν να αναπτυχθούν στοιχεία λαογραφικά (από τη μυθολογία, τη μουσική και το χορό, όπως το φαγητό και φυσικά τη μασκοφορία) που απαντούν στη χριστουγεννιάτικη παράδοση των βαλκάνιων και βόρειων ευρωπαϊκών λαών με τις οποίες μοιάζουν τα δικά μας μασκοφορικά και ευετηριακά έθιμα των Χριστουγέννων.

- Να εμπλακούν στην προσπάθεια ανάδειξης της Ονειρούπολης και οι υπόλοιποι δήμοι της Δράμας, με ταυτόχρονη διαφήμιση του δικού τους φυσικού και πολιτιστικού πλούτου.

- Να δημιουργηθεί ένα μητρώο εθελοντών από την αρχή. Πρέπει να δοθεί η ευκαιρία στους συλλόγους που δουλεύουν με εθελοντές και ενεργούς πολίτες να αναλάβουν τα ηνία της ομάδας εθελοντών. Είναι απαραίτητο να ξεκαθαριστεί πως εθελοντής δεν είναι αυτός που προσλαμβάνεται με πεντάμηνα στο δήμο ή αυτός που είναι φιλικά προσκείμενος στην εκάστοτε δημοτική αρχή, αναμένοντας την επιβράβευσή του αργότερα με κάποια εξυπηρέτηση, που τον κρατάει όμηρο. Να βάλουμε επιτέλους στόχο να λειτουργήσουμε τις εθελοντικές δομές με τη βοήθεια και όχι την επικάλυψη του δήμου.

Ζητάμε άμεσα από τη δημοτική αρχή:

- Τη σύσταση διαπαραταξιακής επιτροπής που θα αναλάβει να ανοίξει το διάλογο μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων για να καταλήξουμε σε συγκεκριμένες προτάσεις μέχρι τον Μάρτιο του 2015 για την προετοιμασία της διεξαγωγής της Ονειρούπολης του 2015-2016.

- Τη διατήρηση (ίσως και τον εμπλουτισμό) του ερωτηματολογίου που διανέμει ο Δήμος Δράμας και κατά τη διάρκεια της Ονειρούπολης 2014-2015 προκειμένου να τοποθετηθούν πολίτες από τη Δράμα και τουρίστες που ήρθαν για τη συγκεκριμένη εκδήλωση για το επίπεδο της εξυπηρέτησης και το ύφος της εκδήλωσης. Η συλλογή στο πεδίο είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο πως φέρνει καλύτερα αποτελέσματα, τα οποία μπορούν έπειτα να αξιολογηθούν και να χρησιμοποιηθούν.

- Τη συλλογή όλων των στοιχείων που αφορούν τις προηγούμενες εκδηλώσεις, εφόσον αυτά υπάρχουν (από Προϋπολογισμούς, Απολογισμούς, Στοιχεία Επισκεπτών, Διανυκτερεύσεις, Τζίρους καταστημάτων εστίασης) και την κατάρτιση μελέτης εφαρμογής της φετινής διοργάνωσης, προκειμένου να προχωρήσουμε και σε μια τεχνοκρατική επεξεργασία της Ονειρούπολης. Δεν είναι δυνατό μια εκδήλωση, για την οποία ο Δήμος Δράμας φαίνεται να ξοδεύει πάνω από 400 χιλιάδες ευρώ, να κινείται χωρίς όλα τα παραπάνω δεδομένα.

facebook:       www.facebook.com/project.drama2020
web:               http://projectdrama2020.blogspot.gr/ 
e-mail:            project.drama2020@gmail.com

Ομάδα Τύπου Project Δράμα 2020