Ο
συνολικός αριθμός μείωσης των εισακτέων, με βάση το νέο ακαδημαϊκό Χάρτη που
προβλέπει το ΣΧΕΔΙΟ ΑΘΗΝΑ
θα είναι
μειωμένος στα ΤΕΙ περίπου 30% και στα Πανεπιστήμια θα αυξηθεί κατά 15%
αύξηση, ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος, παρουσιάζοντας
το ΣΧΕΔΙΟ ΑΘΗΝΑ στους εκπαιδευτικούς συντάκτες.
Κατά
μέσο όρο, είπε ο κ. υπουργός η μείωση
δεν θα υπερβεί το 4%.
Διευκρινίζεται
ότι ο συνολικός αριθμός εισακτέων κατά το ακαδημαϊκό έτος 2012 – 2013 ανήλθε σε
81.639. Εξ’
αυτών 64.478 αφορούσαν εισακτέους
90%, 9.927 αφορούσαν εισακτέους
10% ενώ 7.234 αφορούσαν εισακτέους ΕΠΑΛ.
Από
τους 64.478 εισακτέων 90%, 63.845
αντιστοιχούν σε θέσεις εισακτέων για
ημερήσια λύκεια εκ των οποίων:
- 1857 θέσεις εισακτέων αφορούν στρατιωτικές
σχολές
- 376
θέσεις εισακτέων αφορούν εκκλησιαστικές σχολές
- 96 θέσεις
εισακτέων αφορούν τις σχολές τουριστικών επαγγελμάτων
- 10.031 θέσεις εισακτέων αφορούν ειδικές
περιπτώσεις και κατηγορίες
Σημειώνεται
ότι:
1. οι στρατιωτικές και εκκλησιαστικές σχολές
καθώς και οι σχολές τουριστικών επαγγελμάτων δεν επηρεάζονται από το σχέδιο
«Αθηνά»
2. Οι θέσεις εισακτέων 10%, οι θέσεις ΕΠΑΛ και
οι θέσεις ειδικών περιπτώσεων και κατηγοριών εξαρτώνται από τις θέσεις
εισακτέων 90% - γενική σειρά
Κατά
συνέπεια οι θέσεις των 51.485 εισακτέων
για το 2012 – 2013 αφορούν μόνο θέσεις
γενικής σειράς ημερησίων λυκείων 90% εξαιρουμένων των στρατιωτικών,
εκκλησιαστικών και σχολών τουριστικών και αντιστοιχούν στις θέσεις εισακτέων
ημερησίων λυκείων μόνο Γενικής Σειράς.
Κατ’
αντιστοιχία και η εκτίμηση των 49.600 θέσεων εισακτέων για το ακαδημαϊκό έτος
2013 – 2014 αντιστοιχεί σε θέσεις εισακτέων ημερησίων λυκείων μόνο Γενικής
Σειράς και οι οποίες φυσικά θα
προσαυξηθούν κατά τις προβλεπόμενες θέσεις
των υπολοίπων κατηγοριών.
Ο
συνολικός χάρτης, για να κάνουμε την συνολική αποτίμηση, μας δείχνει μετά από
αυτές τις παρεμβάσεις, ότι τα 533 Τμήματα που είχαν ιδρυθεί, και τα 480 που
ήταν στο μηχανογραφικό δελτίο πέρυσι, θα περιοριστούν στα 386, είπε ο υπουργός
Παιδείας και σημείωσε: .
Α.
Αυτά τα Τμήματα και με τις συνέργειες και τις συγχωνεύσεις, σχεδόν όλα θα έχουν
τον απαραίτητο αριθμό μελών ΔΕΠ, που χρειάζεται για να λειτουργήσουν.
Β
.Όλα εντάσσονται στις Σχολές, προκειμένου να διευκολυνθεί η κινητικότητα, η
συνέργεια και η όσμωση.
Γ.
Από 63 πόλεις, που έχουμε σήμερα, στις 51.
Δ.
Όσον αφορά την προσπάθεια σύνδεσης του Ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, με τον
Αναπτυξιακό χάρτη της χώρας. Νομίζω ότι ομοσπονδοποίηση των δύο όρων στην
Αττική, θα λειτουργήσει προς αυτήν την κατεύθυνση, όπως σας την προανέφερα,
αλλά υπάρχουν και άλλα παραδείγματα στην επικράτεια που προσπαθούμε να
τονώσουμε τη σύνδεση των Ιδρυμάτων με την παραγωγή.
Πηγή: esos
0 ΣΧΟΛΙΑ:
Δημοσίευση σχολίου