22 Ιαν 2013

“Σχολική διαφάνεια”: Καινοτομία μέσα από τη σχολική διαδικασία


Πρόγραμμα διαχείρισης αποθήκης, που κατασκευάστηκε από μαθητές του 1ου Ε.Π.Α.Λ. και 1ου και 2ου Σ.ΕΚ. Δράμας, διεκδικεί την πρόκριση του σε πρόγραμμα καινοτομίας της Microsoft. Πώς να το υποστηρίξετε.


Ένα πρόγραμμα οργάνωσης αποθήκης, κατασκευασμένο από μαθητές της Β” τάξης του 1ου Ε.Π.Α.Λ. και του 1ου και 2ου Σ.Ε.Κ. Δράμας, διεκδικεί μέσω μιας διαδικτυακής ψηφοφορίας, την πρόκριση στο επόμενο στάδιο του διαγωνισμού “Συνεργάτες στη μάθηση πρωτοπόρων εκπαιδευτικών” της Microsoft.

Η συγκεκριμένη δράση έχει τον τίτλο “Σχολική Διαφάνεια” και αφορά ένα λογισμικό το οποίο δημιουργήθηκε από τους μαθητές και τους καθηγητές τους, στα πλαίσια του μαθήματος της διαθεματικής και με το οποίο δημιουργείται μια ενιαία αποθήκη στο σχολείο τους, ανά ειδικότητα, στην οποία θα είναι καταγεγραμμένα όλα τα υλικά και τα εργαλεία του σχολείου, με τις αντίστοιχες φωτογραφίες, όπου απαιτείται. Έτσι ο οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος θα μπορεί μέσω διαδικτύου να αναζητεί αυτό που χρειάζεται και να του υποδεικνύεται η ακριβής του θέση, με χρήση GPS.

Οι κύριοι στόχοι της εκπαιδευτικής διαδικασίας ήταν οι μαθητές:

- Να γνωρίζουν και να ταξινομούν όλα τα υλικά ώστε να τα έχουν στη διάθεση τους γρήγορα και αποτελεσματικά ανάλογα με την εκάστοτε απαίτηση.

- Να προγραμματίζουν και να οργανώνουν μια αποθήκη.

- Να μάθουν πώς να διαχειρίζονται μια καινοτόμο δράση, αλλά και πώς να την αναδεικνύουν στην κοινωνία και την πολιτική ηγεσία.

Το λογισμικό έχει ήδη παρουσιαστεί σε αιρετούς άρχοντες της πόλης, ενώ σε εξέλιξη είναι η ψηφοφορία στο σχετικό ιστότοπο της Microsoft, όπου οι μαθητές του Ε.Π.Α.Λ. και των Σ.Ε.Κ. Δράμας ανταγωνίζονται κολέγια και σχολεία από άλλες χώρες της Ευρώπης αλλά και τις Η.Π.Α. 

Το λογισμικό διατίθεται δωρεάν στην ευρύτερη κοινωνία, ιδιώτες και δημόσιο, και είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για κάθε μορφής επιχείρηση, ενώ ακόμα είναι ένα δείγμα ότι το σχολείο μπορεί να προσφέρει τόσο σε επίπεδο κατάρτισης και εκπαίδευσης, όσο και στην παραγωγή καινοτομίας.

Πώς μπορεί να υποστηρίξει κανείς τη “Σχολική Διαφάνεια”;

Το λογισμικό των μαθητών της Δράμας, βρίσκεται μέχρι στιγμής στην τρίτη θέση της κατάταξης μεταξύ των διαγωνιζόμενων σχολείων και ασχέτως της τελικής κατάταξης του, η υποστήριξη σε αυτό, αποτελεί από μόνη της, ηθική επιβράβευση για τους μαθητές και όσους άλλους συμμετείχαν και ενίσχυσαν τη δράση.

Η ψηφοφορία διεξάγεται στην ιστοσελίδα www.pil-network.com, ενώ για τη διαδικασία της εγγραφής και της ψήφου, πληροφορίες υπάρχουν σε βίντεο των μαθητών στο youtube (http://youtu.be/vZCQGkW12ZI).

Συντονιστές καθηγητές του προγράμματος είναι οι: Χρήστος Σαμαράς, Νίκος Καρπέτης, Αντώνης Αναστασιάδης και Σάββας Κοτζαγεωργίου.


ΑΓΓΕΛΟΣ ΝΟΥΣΔΙΛΗΣ